Avatar billede p3_denmark Nybegynder
19. februar 2002 - 14:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af køler.

Jeg skal til at bestille en 1.4 ghz athlon xp cpu, men jeg ville også lige bestille en køler nu jeg er igang.

Nu er det sådan at jeg ikke ved meget om kølere, men den skal være meget støjsvag, og så også selvfølgelig køle godt :)
Nu ved jeg ikke hvor støjsvag sådan en kan være, men jeg er ved at være vanvittig af den jeg har nu.

Da jeg ikke har prøvet at sætte en på før, må det da godt være en der er rimeligt nem.

Hvis du liige tilfældigvis har set/hørt om en så vil jeg da meget gerne vide det, og også hvor man kan købe den...

-Mutella
Avatar billede hpo Nybegynder
19. februar 2002 - 14:41 #1
Kig på edbpriser.dk - der kan du finde en Golden Orb til omkring 200 kroner. Det er en rimelig god køler.

Skal du OC'e skal du måske have en bedre ~ dyrere køler.

HUSK på edbpriser at bemærke om det er en køler til slot A !

VH
hpo
Avatar billede blackjack Nybegynder
19. februar 2002 - 14:51 #2
hpo: Du mener Socket A!! :-)

Jeg kører selv med en Titan, den billige frem EDBpriser, og den er rimelig god til at køle + den ikke larmer så forfærdeligt meget!

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724717893

Sæt den evt. til 7v så er den faktisk lydløs, men CPU-temperaturen stiger dog lidt!
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
19. februar 2002 - 16:11 #3
vil den kunne klare en 1.4 ghz?

jeg regner ikke med at OC'e.... det må vente til den engang bliver for langsom.
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
19. februar 2002 - 16:30 #4
jeg var lige inde og se på midt-data... de fraanbefaler den der titan køler fordi den har været stram at sætte på... er det et problem hvis man ikke har prøvet det før?
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
19. februar 2002 - 16:40 #5
Avatar billede delwin Nybegynder
19. februar 2002 - 16:44 #6
midtdata freråder også silent viking fordi den skulle være for stram.. og jeg kan godt forstå at de dækker sig ind.. men det er altså ikke noget problem at sætte dem på.. hverken titan eller silent viking..
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
19. februar 2002 - 16:47 #7
hm, ok
den larmer med 29-30 dba
den jeg havde kikket på laver kun 20, men er den de 50 kroner mere værd, pga. påde lydniveau, men også ydelse?
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
22. februar 2002 - 13:54 #8
da der ikke er nogen der har givet mig et fuldestgørende svar, giver jeg mig selv point.