Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 13:33 Der er 19 kommentarer

Login system

Hai eksperter!!!
Jeg skal ha lavet et login system, som er ret sikkert!!! Jeg er ikke en ørn til php, men kan godt finde ud af det, hvis d er uden mySQL, som jeg sux total til!!!
Nogen der har et script, som er let at få til og du??

Det måtte oxo gerne være et javascript... Jeg har lige prøvet med sådan et, men det vidste sig at jeg oxo kunne komme ind på den beskyttede side ved bare at skrive stien i browser :( total nedtur... sådan fx. www.hai.dk/index.htm/beskyttetfil.htm .. og d holder jo ik!!!!

Håber nogle derude kan hjælpe mig!!!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 13:47 #1
Det du har prøvet kan jo kun brydes hvis vedkommende der vil ind kan gætte hvad din beskyttede fil hedder... Det vil ikke umiddelbart ændre sig med PHP - man kan jo stadig gætte sig frem.

Jeg gætter på at du har brugt et javascript-login i stil med det her....

http://www.script.dk/sourcecode.asp?category=16&action=showUrl&resourceId=597

Her er også een du måske kan bruge...

http://www.script.dk/sourcecode.asp?category=16&action=showUrl&resourceId=532
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:00 #2
dvs.. man kan altid gaette sig til hvad den beskyttede fil heddder???
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:01 #3
sådan her ser siden ud:
www.friserverplads.dk/foncrew
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:01 #4
men hvis du ved hvad den beskyttede fil hedder, så kan du altså se den..
Det kan da ik passe, det må da kunen lade sig gøre sådan at d er umuilgt for dem?? skod nok!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:08 #5
ok - din side er rigtig dårligt beskyttet... jeg har allerede dit brugernavn og password ;)

Prøv at bruge et af de eksempler jeg gav dig...
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:15 #6
ok jeg kan godt se hvad du har gjort..
i kilde kan du se, at den henfører til kode.js el. hvad den hed, og så var d bare og skrive www......../kode.js og så ku du hente den, men det samme kan man jo med dine scipts?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:16 #7
Yes - lige præcis...

Lige et øjeblik... jeg finder lige det rigtige script til dig... :)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:20 #8
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=265

Her er et meget simpelt system...

Man kan kun omgåes det ved at gætte hvad din fil den hedder...
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:23 #9
^ den holder jo heller ikke helt.. har du ik læst hvad folk har skrevet af kommentarer under!!! DAMN, hvorfor kan man ikke lave et ordentligt let og sikkert login system!!

hvad med i php??
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:28 #10
Jo - jeg har læst hvad der er skrevet... der er to indlæg... det ene siger at det ikke er sikkert... den anden tilbageviser det...

Du kan jo se hele scriptet... men hvordan ville du bryde koden ???
Det kan du KUN ved at gætte omgåes den !!!
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:30 #11
det er bare..
Jeg ville gerne, at når folk om ind på siden, så stod der sådan flot (ligsom d jeg havde lavet) dette er clan-fon's private hp, plzz skrid... eller lignende!! Her kommer man bare ind på en side hvor et lille popupvindue kommer frem!! :(
du har ikke andre ideer??
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:31 #12
Jeg kender ikke noget til PHP - men jeg programmerer selv i ASP. Det er ikke noget problem at lave det i ASP - men udgangspunktet er det samme:

Systemer er ikke mere sikre end at ting kan gættes...

Så kunne begynde at lave nogen avancerede ting, hvor der kun kunne prøves et antal gange fra een bestemt MAC-adresse. Det er mere sikkert, men til gængæld ikke simpelt...
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:33 #13
tjek fx her http://www.4stars.subnet.dk/ sådan en side ville jeg gerne have.. det kan sq da ik være så svært!! godt nok er jeg ret ny med php! :(
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:35 #14
... hvis du kan gætte brugernavn og kodeord... så er den jo heller ikke sikker, vel ?
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:35 #15
nai nai, men noget mere sikker!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:39 #16
Hvorfor er den noget mere sikker ?

Der er ikke noget i vejen med javascript-metoden...
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:51 #17
nai nai, men d ser mere blæret ud når d ikke er et popvindue men sådan tog "kasser" hvor man skriver i!!
tjek www.friserverplads.dk/foncrew nu!!
hehe... sig til hvis du finder ud af at d kan breakes og tark for hjælpen
Avatar billede sg-impact Nybegynder
19. februar 2002 - 14:54 #18
måske du lige sku lave et lille svar, hvis du vil ha pointene :D
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 15:09 #19
Yeps - sådan - jeg kan ikke gætte det... sådan skal det være...

Du kan helt sikkert få een til at lave det til dig i PHP... men den skulle altså være god nok...

Hermed et svar ;)