Avatar billede tsocm Nybegynder
19. februar 2002 - 10:41 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Firewall køb???

hejsa alle sammen.

Kort fortalt:
I dag er dagen hvor jeg for mit proacces abb. leveret fra tdc.
i pakken er der en routher, med indbygget hub, samt én fast ip adresse.

Jeg skal bruge det til at hoste mine 4 ejne domain navne, og det ene domain navn, skal være til en net shop.

Ønsker: en firewall. Har ikke den store erfaring, eller viden inden for dette område, men skal bruge en go, firewall, til en rimelig penge.

Svar:
ud fra de oplysninger jeg har givet, ønsker jeg et svar, samt begrundelse, for det valgte produkt.
Avatar billede resten Nybegynder
19. februar 2002 - 10:44 #1
Snub du en som er gratis og som er super god www.zonealarm.com
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 10:45 #2
Zonealarm.

Grund
Den er flexibel
Den er overskuelig
Den er GRATIS

Ulempe, I de første par mdr er den en pain in the ass

Mc
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 10:45 #3
Hehe..noget med at man hele tiden skal vælge hvad man må og ikke må?
Avatar billede resten Nybegynder
19. februar 2002 - 10:47 #4
Det er kun de første dag så er den klaret og måske lige lidte dagen efter *gg*
Nej snup du zone den er perfekt.
Avatar billede sporado Nybegynder
19. februar 2002 - 10:47 #5
(-->bundgaard: just det!)

Der er en anden gratis sag - tiny personal firewall - til download her:
http://www.tinysoftware.com/home/tiny?s=3190706199471805654A1&la=EN&va=dk&pg=download
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 10:47 #6
Hvis du har Linux, kan jeg anbefale SmoothWall http://www.smoothwall.org/ Denne firewall virker "perfekt" og er gratis! Hvis ikke du har Linux, kan jeg anbefale at du får fat i Linux, da sikkerheden er bedre, systemet er mere stabilt og du kan få det gratis!!!! Hilsen Henning
Avatar billede tsocm Nybegynder
19. februar 2002 - 10:47 #7
Zonealarm -->>
Hvad jeg ved: Software beseret firewall, sløver maskinen,  så det skal det ikke være.
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 10:53 #8
Hvis ikke du vil ha' en softwarebaseret firewall på din server, kan du for det første ha' en lille linuxfirewall stående, du kan jo købe en computer for et par tusinde! Eller prøv at se på http://www.dataweb.dk/server_firewall.php der er ikke priser, men du kan jo prøve at ringe til dem, men du skal nok af med "et par" flere tusinde, end hvis du købte en lille maskine og lagde Linux ind på den (du kan købe Linux Mandrake på http://linuxpusher.dk/ for 60kr)
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 10:55 #9
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 10:58 #10
Mener ikke det er for sjov at Cybercity anbefaler Zonealarm

da CC er den internet udbyder der er længstfremme mht. Lev. at internet net til det danskemarkede

MC
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 11:00 #11
Læs om SmoothWall på: http://www.idg.net/danish/crd_font_703804.html
Det kan jo ikke skade noget at du læser det!
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 11:02 #12
Det er jo bare lige den ting at Zonealarm er en billig Personal Firewall, og det han har brug for er en rigtig Firewall, og det er SmoothWall! Og så er den enddog gratis!
Avatar billede tsocm Nybegynder
19. februar 2002 - 11:39 #13
SmoothWall >> lyder intresant, vil kigge nærmere på det i løbet af et par dage.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. februar 2002 - 12:30 #14
det er fint at den er gratis, det er der meget Linux stof der er.

Har du en gammel PC, så installer Linux på den og installer Smootwall så har du en knippelgod firewall imellem din Windows PC og Internettet.