Avatar billede dillermand Nybegynder
18. februar 2002 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows media player

Er der nogen der har kendskab til hvor der findes informationer om, hvordan man lægger keymarks ind i en streamet video i windows media player, der definere hvornår der eksempelvis ånes gif'er i et andet vindue. Jeg har kigget på microsofts hjemmeside.
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2002 - 14:59 #1
Du skal bruge Windows Media Advanced Script Indexer, Som er en del af Windows Media 7 Resuorce Kit...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2002 - 15:02 #2
Du kan finde den her:
http://www.microsoft.com/Windows/windowsmedia/technologies/resource.asp

Du skal have den pakke, som hedder: Windows Media Encoder 7.1 Tools, og programmet hedder ASF Indexer (det same som ovenstående, men Microsoft kalder det flere forskellige ting!?!?)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2002 - 15:05 #3
Du kan evt. også hente hele installationen, som fylder 25MB... Der er faktisk et par gode programmer ind imellem, som er rimeligt brugbare, hvis du f.eks. hurtigt skal konvertere til WMA eller ASF...

/J
Avatar billede dillermand Nybegynder
18. februar 2002 - 15:16 #4
Jeg har installeret de ting du skriver om, mit spørgsmål drejede sig mere om hvordan jeg laver det i praksis (koden m.m.), da jeg ikke synes at Microsofts udredninger er særligt fyldestgørende
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. februar 2002 - 10:15 #5
ahhh, jeg har kun brugt asf film til at åbne url's i en anden frame (film i den ene frame, og html i den anden).

I asf indexeren loader du din film, dobbeltklikker nede til højre, hvor alle script parametrene står. Vælg tiden hvor der skal skiftes, skriv "url" i script type og dinside.htm i parameter. Så åbnes din side i en browser, og der åbnes en ny hver gang der kommer et script...

Hvis du vil lave så filmen kører i en frame, og dine sider i en anden frame (inden for samme browser) vil jeg gerne vise dig det - men så skal du lige sige til, for det kræver lige lidt arbejde fra min side... Men det skal ikke holde dig tilbage;-)

Skriv igen, hvis jeg stadig ikke har fortalt det du vil vide...

/J
Avatar billede dillermand Nybegynder
26. februar 2002 - 10:39 #6
Hej jones_net, sidder lige i øjeblikket og arbejder på et cd-rom projekt, så jeg har ikke haft tid at kigge på mediaplayeren, men jeg vil gerne vende tilbage til dig i slutningen af ugen, hvis jeg skulle have nogle spørgsmål..... og det har jeg nok