Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
16. februar 2002 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

GeForce 2MX m. tv-out laves om til endnu en skærm udgang...

Jeg har dette grafikkort: http://www.asus.com.tw/vga/agpv7100/specification.htm

Det er det at der hedder AGP-V7100 /T som har tv-out.
På det er der så både composite og svhs udgang.
Det har jeg så prøvet at sætte til mit fjernsyn med begge muligheder...

Jeg ved godt at der også findes en version med 2 x VGA udgang. Altså til to skærme.

Men kan det lade sig gøre at få en eller anden dims som kan lave enten composite eller svhs stikket om til endnu en skærm udgang? Eller vil det bare ødelægge det hele?

Iøvrigt, kan det lade sig gøre at få en fordeler som kan dele den normale skærm udgang om til to?
Det kan vel ikke lade sig gøre? Der er vel en eller anden spænding på stikket som vil blive lavere så den ikke virker...
Avatar billede stupidity Nybegynder
16. februar 2002 - 15:55 #1
du kan godt fordele din udgang til to skærme men jeg ved ikke hvordan resultatet bliver
prøv at spørge en radio tv forhandler
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
16. februar 2002 - 15:58 #2
Det kunne jo være federe hvis jeg brugte en af de andre to tv-out udgange, så jeg kunne bruge twinview
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 16:07 #3
Hvis spørgsmålet er om du kan tilkøbe noget eller "fuske" din composite/SVHS udgang om til at være et VGA-signal, så er svaret nej.

Så skal du i hvert fald købe en lille boks der laver tv-signal om til VGA-signal, men resultatet bliver frygteligt grimt, da et tv-signal indeholder langt færre oplysninger en et VGA-signal (billedet bliver meget, meget ringe)

Så skulle du hellere købe et billigt PCI-kort og stoppe i og bruge den som "twinview".
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
16. februar 2002 - 17:27 #4
Hmm... Men kan det som stupidity siger lade sig gøre at dele den nuværende VGA udgang op i to?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2002 - 17:29 #5
Ja, men ikke i 2 selvstændige skærmbilleder. Det ene bliver blot en kopi af det andet.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
16. februar 2002 - 17:34 #6
Hmm... Det er ærgeligt så... Det kunne ellers have været fedt hvis man kunne dele det op med dette grafikkort og så bruge twinview...