Avatar billede kox.it Nybegynder
16. februar 2002 - 14:23 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

News Server

Hej, jeg vil til at lege lidt med news server, på min redhat 7.2, Er der nogen som kender en god løsning. Helst noget med en forholdsvis god dokumentation.

På forhånd tak
Martin
Avatar billede langbein Nybegynder
16. februar 2002 - 18:14 #1
Red Hat 7.2 levere vel med INN news server. Vet ikke om dette kan väre noe svar: http://www.redhat.com/support/resources/tips/INN-Tips/INN-Tips.html
Det gär i hvert fall vanligvis greit ä sette opp det som er standard programvare for Red Hat.
Avatar billede sune_posselt Nybegynder
17. februar 2002 - 15:24 #2
Har ikke selv prøvet at opsætte en news server, men kig eventuelt forbi http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/news-server.html
Avatar billede langbein Nybegynder
18. februar 2002 - 19:15 #3
Takker for points. Har sant nok heller ikke forsökt ä sette opp noen news server, grunn: Det stär ä lese at en news server normalt vil medföre en meget stor trafikk til fra maskinen slik at man vil miste store deler av den bändbredden man har til news serveren. Mon det gär ann ä sette opp newsserveren pä en slik mäte at den bare holder seg oppdatert pä noen fä news grupper ???