Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
15. februar 2002 - 17:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedre opløsning af digital video?

Hej,
Jeg har taget nogle billeder via "grab frame" fra mit dig. videokamera, men jeg synes simpelthen at opløsningen er så dårlig når jeg printer ud. Jeg ville både lave fotos på "rigtig" foto papir og sætte i det alm. album og lave en bog til mine unger med tekst og billeder. Jeg bruger Pinnacle Studio DV 1.26.
Men jeg synes simpelthen ikke at de er gode nok. Nå jeg scanner alm. bileder ind, gør jeg det i 150 dpi og de dig. billeder kommer ind i 96 dpi og jeg kan ikke finde ud af at ændre det. Nogle forslag??
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 17:58 #1
Hvis ku kan skal du sætte opløsningen op på dit kamera, før du fotograferer, når su så downloader til din pc vil billederne være i en bedre kvalitet.
ke kan ændre opløsningen på kameraet er der ikke meget at gøre!
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 18:04 #2
Jeg har vist klumber i mit tastatur!

Hvis du kan skal du sætte opløsningen op på dit kamera, før du fotograferer, når du så downloader til din pc vil billederne være i en bedre kvalitet.
Hvis du ikke kan ændre opløsningen på kameraet er der ikke meget at gøre!
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 18:08 #3
Hvilket software bruger du?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
15. februar 2002 - 18:14 #4
Jeg fik da gættet rigtigt i dit førtse indlæg!
Jeg bruger Pinnacle Studio DV 1.26 og et firewire kort. Derefter åbner jeg i Corel.
Jeg har fået nogle jpg billeder mailet fra en ven fra et alm. dig. kamera, og de står bare 8 gange (ca.) klarere end mine.
Jeg har også drønet manualen igennem på X og tværs for at se om jeg kan ændre opløsningen, men det eneste jeg kan se, er at jeg kan vælge ml. fine og standard og den står på fine.
Af forretningen fik jeg oså at vide at det var et af de bedre kameraer til at lave "rigtige" fotos ud fra fordi det have en "hi-performance resolution på 520 lines horizontal" (du kan nok høre jeg ikke lige er inde i det her endnu...) Så mit gæt er jo, at det burde kunne lade sig gøre.
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 18:21 #5
I dit program må der være en mulighed for sætte "grabbing quality" op til nogle flere dpi, hår du prøvet at kigge under "settings" "preferences" eller lign.?
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 18:30 #6
Jeg faldt lige over denne her: http://tangentsoft.net/video/mpeg/reviews/studio-dv.html
Det lader ikke til at han er særlig tilfreds med programmet, men under alle omstændigheder kan du sætte den op til MPEG-2 mode: 720x480
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
15. februar 2002 - 19:12 #7
Jeg kan godt se at han ikke er særlig posistiv....
Jeg har forsøgt at finde et sted, hvor jeg kan sætte MPEG-2 mode, men det er endnu ikke lykkedes mig....... Det eneste jeg kan sætte, er når jeg vil gemme en grabed frame og vælge ml. 3 str. (320x240, 640x480, 1500x1125) men de gi'r det samme slørede resultat.
Under Settings, kan jeg kun sætte preview-quality og full-quality.
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 19:36 #8
det ser ud til at du er rendt ind i programmets begrænsninger, men fortvivl ikke, du kan prøve at gøre billedet mindre mens du sørger for at opløsningen ændrer sig proportionalt= mindre billede, større opløsning