Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 14:09 Der er 27 kommentarer og
5 løsninger

Design-vurdering

Hej eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig en vurdering og evt. gode råd til mit nye design.

Jeres svar skal være begrundet og hvis i skriver "Den er god", så skriv det som kommentar...

Jeg vil meget gerne have en karakter af hver og en af jer.

På forhånd tak :-)

www.uniqueweb.dk/dev/index.htm

//htmlkrede
Avatar billede jonas- Nybegynder
15. februar 2002 - 14:11 #1
Jeg synes toplogoet er for stort. Det fylder over halvdelen af skærmen i oplæsningen 800*600.
Men ellers ser den rimelig overskuelig ud.
Avatar billede jonas- Nybegynder
15. februar 2002 - 14:12 #2
opløsningen even
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 14:14 #3
Siden kan ses og bruges i 800x600. Men jeg vil simpelthen ikke lave mine sider efter den opløsning. Hjemmesider skal optimeres efter 1024x768 efter min mening.
Avatar billede millionaire Nybegynder
15. februar 2002 - 14:15 #4
Jeg synes teksten er lidt utydelig at læse. Bedre at bruge tekst i stedet for billede, som den er på din side.
Menu i venstre side synes jeg virker mere naturlig end i højre side. Så kan folk med lav skærmopløsning også se menuen med det samme.
Toplogoet er flot, men for stort.
Millionaire
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 14:15 #5
jeg føler det som om at jeg trænger til briller, når jeg kigger på siden..
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 14:16 #6
positivt:
din sider er nem at finde rundet i, der er ikke tvivl om hvad der er hvad, farver ne er gode sammen og giver en god helhed.

Nagativt:
siden er lavet så man knap kan se hvad der står, det kunne være en ide at lave teksten seperat i stedet for at integrere den i grafikken, dette vil give et flottere resultat.
envidere er det en ulempe at brugeren ikke kan kopiere teksten hvis de skal bruge noget af den, det kan ihvertfald sætte mit pis i kog.

karakter:
design:10
brugervenlighed:8

ialt:9
Avatar billede millionaire Nybegynder
15. februar 2002 - 14:17 #7
nå, ja. Karakter: på 13-skalaen 9
Avatar billede jonas- Nybegynder
15. februar 2002 - 14:17 #8
questis: regnede du selv den der "ialt" ud?! Hehe...
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 14:17 #9
glemte lige en ting:
når man laver en side i stil med dette, er det en god ide at man ikke har scroll på forside. da mange brugere aldrig kommer nedad på siden, derfor er det ikke smart med et så stort top logo i 800X600.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 14:19 #10
*GG* jeps, har haft matematik på A-niveau :-D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 14:19 #11
*G*
Avatar billede jonas- Nybegynder
15. februar 2002 - 14:20 #12
Ups, karakter?! Jeg giver den 8 ud af 13.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 14:22 #13
Siden er jo optimeret til 1024x768. Jeg kan ikke se hvad problemet er? Jeg har lavet den så, 800x600 brugere kan bruge den. Men jeg gider ikke tage hensyn til dem når jeg designer. Derfor skriver jeg at den er optimeret til 1024x768.

Den med at skrive teksten i stedet for at integrerer den i grafikken tager jeg til mig. Det skal rettes.
Avatar billede jpe Nybegynder
15. februar 2002 - 14:36 #14
Ville det ikke være en ide at skrive at siden var optimeret til 1024x768. sådan at hvis folk der gerne vil have en hjemmeside, men bruger en mindre opløsning kan se at den ikke er optimeret til dem?
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 14:50 #15
//jpe

Det ville være en ide. God ide! Men nu er jeg jo altså heller ikke færdig endnu :-)

Hvad syntes i om menuen?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 14:52 #16
Menu>>
har finder jeg det samme problem med teksten som før, den er ikke tydelig nog, man kan ikke se hvad der står med mindre man anstrenger sig, og det kan man ikke forvente at brugeren gider.
Det grafiske i menuen er meget flot samt opsætningen af denne.
Avatar billede jpe Nybegynder
15. februar 2002 - 14:52 #17
menuen er pæn og enkel.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 14:56 #18
Skal jeg gøre farven på menu-teksten kratigere?
Avatar billede jpe Nybegynder
15. februar 2002 - 14:58 #19
nej jeg mener den er pænt afdæmpet og alligevel tydelig.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 14:59 #20
kunne være en ide, det er jo ikke alle i den danske befolkning der har et lige godt syn, og derfor må man tae hensyn til den enkle, så den ikke sidder og ser sig sur på siden, hvis han var ved at overveje at købe dit produkt *SS*
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 14:59 #21
Jeg er godt nok rystet over at i syntes siden er så grim (8/9). Selv syntes jeg at designet er stilfuldt og nuskabende... Jeg tror det er fordi i sidder med gamle pc'er med 800x600 derhjemme :-)
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 15:00 #22
//jpe

Det syntes jeg nemlig også. Hvis den bliver kraftig passer den ikke ind i designet.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 15:01 #23
//questis

Er brødteksten nemmere for dig at læse nu?
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 15:02 #24
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 15:05 #25
brødtekst:
helt klart, det kunne da læses uden at skulle anstrenge sin øjne alt for meget :-D
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 15:11 #26
Jeg er godt nok rystet over at i syntes siden er så grim (8/9). Selv syntes jeg at designet er stilfuldt og nuskabende... Jeg tror det er fordi i sidder med gamle pc'er med 800x600 derhjemme :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 15:17 #27
Jeg gav dig da 10 for design, det må da være tilfredsstillende, der skal jo noget ekstremt til for at runde de 11, 13 stykker, det kan man da ikke forvente på sit først elayout *SS*
Avatar billede lee Nybegynder
15. februar 2002 - 15:49 #28
Det der med at siden er optimeret til 1024... det bruger man ikke i dag... det virker uprof!

Jeg er helt enig i at man i dag godt kan regne med at folk der kommer ind på en hjemmeside sidder med en opløsning på 1024... og derfor ikke optimere til mindre end det. Det er helt fint, men når man laver webdesign må man regne med at mange der kommer ind på siden for at få sig et design til sin hjemmeside for første gang, nok ikke sidder med det nyeste af det nyeste udstyr... så på den anden side...

Synts din top er superlækker... og mer er der ikke at sige til det.

Som mange andre har sagt er teksten meget utydelig... og jeg ville også benytte alm. tekst i stedet for billeder her.

Flot og lækkert at se på, lige efter min smag S*
Avatar billede lee Nybegynder
15. februar 2002 - 15:51 #29
jeg ville fjerne den stiblede firkantede kant der kommer når man klikker på et link...

Sæt nedenstående ind i href= tagget.

onFocus="this.blur();"

så fjerner du de stiplede linier.

/Lee
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 17:02 #30
1) onFocus="this.blur();" -> der er ingen stiplede linier i min IE 6.0. Derfor har jeg valgt ikke at bruge den.

2) optimeret til 1024 -> der er rigtigt man ikke vælger en opløsning, men man vælger en klasse i opløsning. Jeg mener ikke man kan lave fede sider som er fede lige fra 640x480 til 1280x1024....
Derfor vælger jeg at sige: Min målgruppe skal se hvilke kompetencer jeg indeholder. Derfor laver jeg et design af høj kvalitet (1024). Sitet ser perfekt ud i 1024, godt i 1280, kan bruges i 800. Så er mine mål nået.

3) Tak ang. min top. Den har jeg netop lagt meget vægt på, derfor er ovenstående (punkt 2) også nødvendigt.

4) Teksten er rettet for længe siden. Tryk F5 (opdater) siden, så vil du kunne se det.

//htmlkrede
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
17. februar 2002 - 01:17 #31
Spørgsmål lukket!
Avatar billede lee Nybegynder
17. februar 2002 - 01:22 #32
;)