Avatar billede vwnet Nybegynder
14. februar 2002 - 14:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

thumbs.db!?

Hej

Når jeg uploader til min ftpserver kan jeg se at der bliver uplaodet en fil kaldet Thumbs.db, og den er ret stor...
Søger jeg efter den på computeren findes den som en skjult fil, og jeg sletter den...
men næste gang jeg uploader er den der igen!
Hva er det for noget lort, og hvordan kan jeg få den væk for altid?

mvh
søren
Avatar billede ckrame Nybegynder
14. februar 2002 - 14:21 #1
Thumbs.db er en fil der bliver oprettet af programmet ACDSee, for at du kan se tumbnails lidt hurtigere.

Måske kan du sætte ACDSee op så det lader være med at lave denne fil, eller placerer den et andet sted.
Avatar billede ckrame Nybegynder
14. februar 2002 - 14:22 #2
hovsa - det var ment som et svar
Avatar billede dr.truti Nybegynder
14. februar 2002 - 14:22 #3
Det er en eller anden form for Temp fil.... Altså en fil der kun bliver brugt kort varigt.

Truti
Avatar billede fangel Nybegynder
14. februar 2002 - 14:30 #4
XP laver dem også selv (i tilfælde af at du har XP), det er for at du kan se diss miniture billeder, når du siger at XP skal vise mappen i billed visning (ligsom ckrame sagde, XP laver dem bare også selv)
Avatar billede vwnet Nybegynder
14. februar 2002 - 14:32 #5
jeg har xp...
kan jeg undgå at de sniger sig med når jeg ska uploade??
Avatar billede ckrame Nybegynder
06. marts 2002 - 09:34 #6
Hvilket FTP program bruger du ?

Kan det ikke sætte op til at spring systemfiler over ?
Avatar billede vwnet Nybegynder
06. marts 2002 - 17:01 #7
jeg bruger cuteftp

ved du hvor jeg kan indstille det?

mvh
søren