Avatar billede spikey Nybegynder
14. februar 2002 - 11:14 Der er 5 kommentarer

linux password recovery

kan man på nogen måde få lavet sit linux password om hvis man har lavet om i lilo så man skal angive password selv om man køre den op i runlevel 1??
Avatar billede Noone Nybegynder
14. februar 2002 - 14:24 #1
Prøv med en boot disk.
Avatar billede unocom Nybegynder
14. februar 2002 - 23:01 #2
du kan jo altid til føje linjen "password=<password>" i din /etc/lilo.conf hvis du syntes at der skal password paa linux inden den bouter, men ellers burde man jo bare saette noget login ind i run lvl 1. held og lykke. haaber du kom vidre
Avatar billede Noone Nybegynder
14. februar 2002 - 23:56 #3
I følge overskriften handler det om, at spikey har glemt passwordet, og nu IKKE har adgang til maskinen, men det vil han gerne have igen. Altså hjælper det INTET at tilføje ekstra beskyttelse, det er jo netop beskyttelsen der er problemet.
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. februar 2002 - 16:53 #4
Har du en bootdisk, som chanoa forslår, så burde du kunne boote op på den, og så fjerne "password......." fra lilo.conf - mit eneste bud...
Avatar billede haargaard Nybegynder
20. februar 2002 - 11:25 #5
Ja gør som lojmann siger. Du kan eventuelt, hvis din copmuter har cd boot, bruge installations cd'en, hvis du ikke har en bootdisk...