Avatar billede teglgaard Nybegynder
13. februar 2002 - 17:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linux server med proxy / firewall med et TDC Bredbånd Ericsson adsl modem

Jeg har et Bredbånd abonnement. Men jeg er træt af der kun følger 2 dynamiske IP'er med, eftersom jeg har 4 putere som gerne skulle være på nettet. Jeg har nu fået en gammel server, og lagt linux distb. Redhat 7.1 ind på den, men hvordan får jeg den koblet til adsl modemet? og sat proxy / firewall op, så den kan køre dhcp for min 4 windows maskiner?
Avatar billede karlslund Nybegynder
14. februar 2002 - 07:20 #1
Prøv http://www.smoothwall.org i stedet. Den er prækonfigureret til at løse de opgaver du ønsker!
Avatar billede teglgaard Nybegynder
18. februar 2002 - 19:21 #2
Den virker ikke til TDC adsl modems.
Avatar billede karlslund Nybegynder
19. februar 2002 - 09:15 #3
Er det et af de beige/hvide Ericsson med 4 grønne lysdioder?

Kører du ATM?
Avatar billede teglgaard Nybegynder
20. februar 2002 - 17:45 #4
Det er præcis sådan et modem jeg har :) *ATM*  ...hvad er det?, ...tror ikke jeg kører det!
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 19:03 #5
Der er et ATM stik og et ETHERNET stik i siden på den. Hvis den sidder i ETHERNET kan du bruge en SmoothWall. Kører du ATM ringer du til TeleDK og beder om at få den konverteret til ETHERNET, og så kan du køre SmoothWall.

Måske virker det også bare på ethernet - jeg ved ikke om de laver dem fleksible idag. Hvis du fjerner ATM kablet, og monteret et netkabel til ETHERNET-porten og et alm. netkort, og får link i begge ender, så virker det umiddelbart.
Avatar billede teglgaard Nybegynder
21. februar 2002 - 10:37 #6
Jeg siger tak, og prøver at få det til at virke :)