Avatar billede condor Nybegynder
12. februar 2002 - 21:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virus eller ???

Her til aften jeg tændte for min puter, kom men norton antivirus frem med en fejl meddelse om at den ikke kunne finde procedureindgangspunktet og så en mængde underlige ord efterfølgende????
og så noget med en navapw32.exe fil som mangler ?

jeg har prøvet at scanne maskinen men den finder ingen virus? hvad er der gået galt og er det en virus jeg hr fået
Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2002 - 21:23 #1
geninstaller norton...
Avatar billede condor Nybegynder
12. februar 2002 - 21:24 #2
?? øhh går sådan noget bare lige i spunk af sig selv med en slukket maskine........
Avatar billede condor Nybegynder
12. februar 2002 - 21:27 #3
og er her tale om en virus???
Avatar billede isbamse Nybegynder
12. februar 2002 - 21:29 #4
Vent liiige et øjeblik med at geninstallere.

Mit gæt lyder, at du er inficeret af W32.Goner.A virussen. én den af dens payload er netop at slette navapw32.exe. Det er meget sansynligt det er derfor du får fejlen.

Læs meget mere om denne ganske udbredte virus her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.goner.a@mm.html

Tutorials i hvordan du manuelt fjerner virussen finder du her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.goner.a@mm.html

Du kan dog få lidt hjælp, ved at bruge denne removal tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.goner.a@mm.removal.tool.html

Det ALLER første skridt du bør tage er at scanne din maskine. Eventuelt med denne online scanner: http://housecall.antivirus.com/

Direkte link: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

/NanoQ
Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2002 - 21:33 #5
condor: det er set før at folk laver noget uden de er klar over det...

men prøv lige isbamse's forslag først...
Avatar billede condor Nybegynder
12. februar 2002 - 22:45 #6
nu har jeg prøvet at scanne compen via disse link: uden held og ej heller det lille scanner program finder nogen virus hmmm jeg har uninstallet rubog stub i norton genstartet dyret og installeret det igen VUPTI samme fejl som før!!!!!!!!!!  Hvad f...... sker der :o(
Avatar billede condor Nybegynder
12. februar 2002 - 23:09 #7
den skriver helt nøjagtigt : procedureindgangspunktet ?stopredirect@@yakkk@z blev ikke fundet i dll-bibliotektet symredir.dll
Avatar billede lun Nybegynder
20. februar 2002 - 10:35 #8
jeg vil gerne vide om du fandt en løsning, og hvad den evt var? Jeg har et lignende problem....
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:36 #9
jeg fandt ud af at jeg IKKE skulle makerre redirect under opdatering af selve norton system works> dvs. at jeg hvergang opdaterrer den, med den nye virus liste mv. så husk t slå rediect fra...så er der ingen problmer mere. hvorfor ved jeg ikke