Avatar billede viperfx102 Nybegynder
12. februar 2002 - 20:40 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

TDC ADSL, 2 pc'er & netværk

Jeg har to pc'er som jeg gerne vil have adgang til ADSL forbindelse med! Jeg har sat et netkabel fra hver pc  til et switch og fra switchen's uplink videre til mit ADSL-modem (Ericsson), men jeg kan ikke få fordindelse til hverken den anden pc eller til internettet! Hvad er der lige galt???
Avatar billede halifax Nybegynder
12. februar 2002 - 20:47 #1
Har du installeret Internetdeling ICS. Se evt. denne vejledning
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Avatar billede lauer Nybegynder
12. februar 2002 - 20:53 #2
Hvad er det for et ADSL modem du har?
Du skal have en router, før du kan tilslutte den til switchen, ellers hjælper det ikke.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
12. februar 2002 - 21:52 #3
halifax> Nu kører jeg med Win2k (engelsk) men jeg fandt en vejledning her: http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm
Men hvis jeg går ind i Netværks- og opkaldsforbindelse så har jeg ikke noget der svare til guidens "Internet" kun min LAN-forbindelse!

machmann> Det er et Ericsson HM220db og i følge TDC så behøves der ingen router!
Avatar billede moonie Nybegynder
12. februar 2002 - 23:13 #4
Du skal ikke sætte den u uplink...
det er til andre switch'er
den skal sidde i en anden port..
Avatar billede net_nerd Nybegynder
13. februar 2002 - 00:28 #5
kommer an på om det er et cross-over kabel...hvis ja, så er det rigtig nok...
Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
13. februar 2002 - 00:35 #6
Hvis du kører med switch og uden router, skal du have dynamiske ip-adresser hos TDC. Ring og sig at din faste IP skal ændres til at køre med 2 dynamiske.
Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
13. februar 2002 - 00:36 #7
...jeg garanterer at det virker - og glem det Internet connection sharing
Avatar billede tumben Novice
13. februar 2002 - 02:07 #8
..HVIS det er bredbånds ADSL fra TDC..så skulle du automatisk have fået 2 dynamiske med m.m du specifikt har bedt om én fast
,så det bør virke med din switch ..brug uplink
(...ikke noget Ideling..ikkke nogen router)
Avatar billede moonie Nybegynder
13. februar 2002 - 10:03 #9
Er du sikker på at man skal bruge uplink...?
TDC siger selv at man ikke skal bruge uplink...
og jeg bruger da den heller ikke selv...!
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
13. februar 2002 - 13:07 #10
Nu har jeg prøvet at sætte kaklet (ikke et cross-over) fra uplink over i en af de andre porte på switchen men jeg kan stadig ikke få adgang til nettet! Jeg kan dog se den anden pc, men hvis jeg prøver at gå ind på den får jeg bare at vide at: Network path was not found!
Det er 2 dynamiske ip'er jeg har!
Avatar billede moonie Nybegynder
13. februar 2002 - 13:12 #11
hmmm det var sært....

har du gjort som TDC skriver i deres Guide..?
for så skulle det virke...
hvad hedder din switch..?
Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
13. februar 2002 - 13:20 #12
>start>kør>
skriv CMD
Skriv ipconfig

Hvad står der ?
Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
13. februar 2002 - 13:27 #13
Har du sat et stik i port 1 på din switch..?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
13. februar 2002 - 13:42 #14
Min Ipconfig ser således ud:
Windows 2000 IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 169.254.13.213
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :

I swithen's port 1 sidder ADSL modemet, port 2 & 3 sidder pc'erne!
Det er en Trendnet TE100-55SE plus switch!
Avatar billede zenze Nybegynder
13. februar 2002 - 21:53 #15
ADSL (kabelmodem) til uplink-port i switch. Du kan så ikke anvende porten ved siden af (1 eller 5 alt efter hvilken switch) men PC1 og PC2 på to af de andre porte.