Avatar billede EIHP Juniormester
12. februar 2002 - 01:56 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Deling af internet

Hej

Jeg bruge Stofanet, og gå på nettet via networks kortet.
Hvordan kan jeg dele min stofa forbindelse med min lillebrors computer?
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 01:59 #1
Avatar billede roedz Nybegynder
12. februar 2002 - 02:10 #2
Det link virker jo også voldsom godt :)

Du skal sætten den ene computer op som server med 2 netværkskort i. derefter forbinder du bare den anden computer!
Avatar billede jonas- Nybegynder
12. februar 2002 - 02:19 #3
Du skal bruge en router, 2 netværkskort og noget netværksledning...
Først forbinder du ADSL'en til routeren.
Så sætter du netværkskort i computerne, og forbinder dem derefter med routeren.
Der er 4-8 udgange bag på routeren, og dér kan du sætte netværksledningerne i.

En router er en lille boks, der gør det muligt at der er flere på samme tid der kan køre på internettet....
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 02:25 #4
jonas> hvad koster en billig router, og hvad koster et netkort?
Avatar billede moonie Nybegynder
12. februar 2002 - 10:04 #5
nu er det ikke fordi jeg skal lege klog....
men kan han ikke bare bruge en switch..?
Avatar billede olelar Nybegynder
12. februar 2002 - 15:44 #6
Du behøves ikke en router, bare to netkort i din maskine og et i din lillebrors. På din maskine skal du aktivere deling af internet på netkortet til Stofanet. På din lillebrors maskine sætter du hans til at bruge dit andet kort som default gateway.