Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 12:20 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge

Hvad er det bedst og nemmeste at brug som webserver hvis jeg skal have flere servere, og den skal også kunne brugs til ASP og PHP.

VH/ G
Avatar billede lobster Nybegynder
10. februar 2002 - 12:35 #1
Jeg har ok gode erfaringer med Apache!
Jeg har ikke prøvet at sætte den op til ASP, men det kan nok lade sig gøre hvis man går lidt i dybden med det!

Du kan finde en opsætnings vejledning til programmet og PHP, på
www.webcafe.dk
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 14:21 #2
Sorry, men jeg bryder mig ikke om Apache og IIS....
Avatar billede lobster Nybegynder
10. februar 2002 - 15:38 #3
Ellers kan du prøve med noget Linux! De har et godt ry for den slags! Men jeg kender ikke så meget til det! Fortsat held og lukke med det......
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 15:49 #4
Jaja det skal være lige til at gå til Med Win2k
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
10. februar 2002 - 17:20 #5
Apache, PHP og MySQL .. under Win2000 er godt! .. Dog kan apache gå ned (men den genstarter sig selv og er kun "nede" i et par sekunder)

ASP .. undskyld, men hvorfor vil du have begge dele ? *altså PHP og ASP*

Ska du lave dit eget ISP firma eller såen ?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 18:51 #6
Nej, jeg skal bare lege :D··
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 18:51 #7
men Apache er bare et DOS vindue
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 18:53 #8
HOV dette program skal også kunne arbedje med FTP servere
Avatar billede Noone Nybegynder
10. februar 2002 - 21:31 #9
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
10. februar 2002 - 22:23 #10
PHP kan "snakke" med en FTP-server ...
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
10. februar 2002 - 22:29 #11
Ja.. Apache er et dos-vindue ... MEN du kan få apache til at fx. køre et lille php-modul (og også et ASP-modul) så den kan "læse" hvad fx
<?php print("hejsa");?> egentlig betyder .. hvis du smider stumpen ud i en php fil og du ikke har PHP installeret (eller Apache) så kommer HELE linjen til at stå der .. og det er jo ikke så smart hvis man lige har siddet og lavet monster chatten eller lign. =)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 14:57 #12
Jamen noget mere "Windows", så det er til at kunne finde ud af...
Avatar billede Noone Nybegynder
11. februar 2002 - 19:11 #13
Hent apache, og derefter konfigurations værktøjet commanche, så har du noget "Windows" noget..
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 19:30 #14
Hmm okay, da men hvordan laver du en commandche, jeg er Newbi hvad det angår web servere
Avatar billede ttkc-humle Nybegynder
11. februar 2002 - 23:04 #15
Du kan ikke få noget der er mere "windows" end IIS og så ligger den allerede i W2k. Mht. ASP og PHP er IIS helt bestemt bedst til ASP da det jo er MS der har udviklet begge dele og PHP kan køre både på Apache og IIS, men IIS er nu nemmest at konfigurere.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2002 - 18:42 #16
Hmm jo, men så prøver jeg det igen, skal du så ikke have dine points ttkc-humle
Avatar billede ttkc-humle Nybegynder
13. februar 2002 - 21:20 #17
Jo tak !!  :o)