Avatar billede hanloven Mester
10. februar 2002 - 01:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ang. digitalt videokamera

har nogen erfaring med de digitale videokameraer ?? - Jeg vil meget gerne vide hvordan man i praksis overføre video fra kameraet til HD'en... Overføre man en "Preview version" af videoen (i lav opløsning), til redigeringen eller skal det overføres i den høje kvalitet med det samme??

Hvordan fungere det. Blir der bare oprettet et drev mere på pc'en som er kameraet eller hvordan ??

MVH Hanloven.
Avatar billede peet-49 Novice
10. februar 2002 - 11:22 #1
Du skal have et unloadsoftware, og nomalt følger resten af softwaren med, som du skal bruge. Du opretter en mappe til dine videoer. Mit kamera blev leveret med alt software, jeg skulle bruge.
Avatar billede srhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 21:06 #2
Det afhænger helt af hvilken software/hardware du benytter. Har du købt et af pinnacles systemer DV 10 f.eks. Er det muligt at gørre begge dele. Dvs. overføre i preview kvallitet og først ved komprimeringen at, hente den høje kvalitet frem fra kameraet. Det nye Studio 7, kan gørre det.
Der bliver ikke oprettet noget "skyggedrev", brugeren og programmet bliver enige om hvilket drev der er bedst egnet til videocapping, derefter gemmer det videofilen som en fil "capture.avi", (default), som er ukomprimeret.
Avatar billede hanloven Mester
10. februar 2002 - 23:22 #3
Mange tak for hjælpen. Så må det vist være et Pinnacle program jeg ska ha anskaffet mig. Hanloven
Avatar billede srhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 23:32 #4
Hvorfor afviste du så mit svar, hvis du kunne bruge det :-)
Avatar billede hanloven Mester
12. februar 2002 - 18:11 #5
Det er jeg sq ked af srhansen. Jeg kom faktisk til at trykke forkert... Sorry :-)