Avatar billede madsfoli Nybegynder
08. februar 2002 - 16:29 Der er 18 kommentarer

laaaaang logon tid

Jeg har netop oprettet en Windows 2000 server som domain controller på vort kontor. Vi kører alle windows xp pro på vores computere, men når vi nu skal logge ind på vores respektive computere, tager det over 2 minutter for computeren at logge på, efter man har indtastet sit brugernavn og sin adgangskode. Den står på "Applying personal settings" i helt vild lang tid, før logon proceduren er færdig.

Tidligere havde vi en NT 4.0 server stående, og der var ikke samme problem.

Det skal lige siges, at jeg ikke er netværkshaj på nogen måde... jeg kan det til husbehov, men de helt avancerede ting står jeg lidt af på.

Er der nogen, der har en løsning?
Avatar billede kadata Nybegynder
08. februar 2002 - 16:47 #1
Har sat DNS i winXP til serverens ip adresse?
Måske løsningen?
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. februar 2002 - 18:51 #2
Kører du med roaming profiles?

Tager det LANG tid at kigge på netværket via explorer?
Avatar billede madsfoli Nybegynder
08. februar 2002 - 19:14 #3
Ja, jeg har sat dns til serverens ip, og nej til de to sidste spørgsmål...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. februar 2002 - 11:38 #4
kan du ikke bruge Hostfilen i Windows\System32\drivers\etc
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. februar 2002 - 11:39 #5
eller også skal du sørge for at den er slået fra i netværksopsætningen
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. februar 2002 - 11:43 #6
Gå ind i netværksopsætningen og find Avancerede indstillinger for TCP/IP, se under Wins, fjern krydset i LMhosts-opslag
Avatar billede madsfoli Nybegynder
14. februar 2002 - 09:06 #7
tak for dit svar, retaxes, men det er stadig det samme... :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 10:23 #8
;o(
Prøv bootvis
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 10:26 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 10:27 #10
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 10:29 #11
nogen siger at de har halveret deres logon tid!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 11:01 #12
madsfoli> har du allerede testet programmet bootvis?
Avatar billede madsfoli Nybegynder
14. februar 2002 - 11:04 #13
nej, men så vidt jeg kunne læse mig frem til har det ikke noget med problemet at gøre... windows har allerede bootet, når problemet opstår - det er når jeg skal logge ind, at skidtet staller...
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 11:05 #14
netop det kan den finde ud af, så prøv det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 11:06 #15
om ikke for andet så kan du se på skemaet hvor den staller, det kan hjælpe dig videre!
Avatar billede madsfoli Nybegynder
14. februar 2002 - 11:07 #16
okay, tak - jeg tjekker det ud :)
Avatar billede karlslund Nybegynder
14. februar 2002 - 16:19 #17
Godt tip, Retaxes ... den kan også bruges af de folk der har A7V boot problemer / delays!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2002 - 16:42 #18
karlslund> der er da altid lidt sidegevinster ;o)