Avatar billede tebina Nybegynder
08. februar 2002 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af film fra pc til tv

Jeg kan ikke overføre billede+lyd fra min pc til tv, når jeg  forsøger at se film.
Er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede -simon- Nybegynder
08. februar 2002 - 16:17 #1
du har tv-out på dit grafikkort ??? husk at lyden skal komme fra dit lydkort
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
08. februar 2002 - 20:12 #2
lige et add-on til dette spørgsmål... kan man få en adapter sin konverterer RGB-signalet til Tv-signal?
Avatar billede -simon- Nybegynder
09. februar 2002 - 23:58 #3
rgb ??? mener du alm skærm-udgang vga ???
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. februar 2002 - 11:04 #4
Hvis du har et tv-out på dit grafikkort, skal du sætte denne "port"/udgang til at sende et pal signal, det gør du under egenskaberne for dit grafikkort. Desuden skal du fortælle den om du benytter et phono/composit kabel, som er det du sikkert kender fra lydkort, højtalere og andre af den slags ting, eller også skal du vælge svhs/component, som er det kabel der ligner et ps2 stik en smule. Men husk stadig at du kun får billede ud af dette kort, lyden skal du have fra lydkortet!
Desuden skal dit tv stå på en AV kanal.

Hvis ikke du har et grafikkort med tv-out skal du endten skaffe dig et sådant, eller også en såkaldt converter boks, der dog ofte er forholdsvis ringe, men har en lav kostpris.