Avatar billede zephyr Nybegynder
08. februar 2002 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

AVI på DVD

Hej..

Jeg har hørt noget om at man med Nero kan brænde sine AVI fil ud på DVD.. Hvordan gør man det? Det drejer som om en fil på 2.72 GB, men er ca. 16 min. lang..

Andre alternativer modtages gerne

På forhånd tak
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
08. februar 2002 - 09:12 #1
Har du en DVD-brænder ??? Ellers skal du dele filen op så den kan være på flere cd'er ... Find software og ydereligere information på www.divxit.dk
Avatar billede zephyr Nybegynder
08. februar 2002 - 09:36 #2
Nej jeg har kun en normal brænder.. men jeg synes jeg har hørt noget om at man kan lave AVI'en om til MPG og så brænde den ud, så den virker på DVD'en
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
08. februar 2002 - 10:01 #3
Prøv at se om du kan bruge denne her:
http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=24&kategori=VCD
Avatar billede nitrix Nybegynder
08. februar 2002 - 10:48 #4
Det første du skal gøre er at downloade TMPEGnc som laver avi filer om til mpg. Når du har gjort det deler du filen op som TMPEGnc også kan. Efter det går du ind i nero og brænder filen som en Video-cd (vcd). Og så virker det. Men selvfølgelig skal din dvd afspiller være kodefri (regionfree)
Avatar billede cholm Nybegynder
08. februar 2002 - 10:52 #5
nitrix >>> Om en DVD-afspiller er kodefri eller ej, har altså ingen betydning for hvorvidt den kan afspille en VCD.

/cholm
Avatar billede outsider Nybegynder
09. februar 2002 - 20:42 #6
Du behøver ikke tmpgenc (selvom det er hurtigere)
En dvd afspiller kan ikke læse avi filer, så Nero konvertere først filerne og brænder dem så i vcd format. Du skal være opmærksom på at kvaliteten bliver kraftigt forvringet i mpg. Men det er jo en ret stor fil du snakker om, hvilken type avi fil er det? (eks DV, divx, mjpeg) det er nemlig ikke sikkert at du uden videre kan konvertere filen.
Avatar billede nitrix Nybegynder
15. februar 2002 - 20:20 #7
JA ØHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!! ER I AMATØRER ELLER HVAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...jeg skrider...for kedeligt...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
16. februar 2002 - 17:12 #8
Tak for point :-)