Avatar billede douzgrab Nybegynder
07. februar 2002 - 21:46 Der er 11 kommentarer

ang. netværk med to computere, switch og router

hej

jeg får snart installeret ADSL fra Tiscali. Har to computere der skal dele om forbindelse uafhængigt af hinanden. Regner med at kunne gøre det med en switch. Min opstilling af netværket er flg.:

-  Switchen (Cisco 677) tilsluttes switch med et "lige" kabel.

-  Computer1 tilsluttes også switch med et "lige" kabel.

Her kommer så det reelle spørgsmål:

-  Kan computer2 tilsluttes switchens uplink-port med et krydset kabel?
(problem er at jeg har et krydset kabel til at ligge på lofter og håber stadig, at kunne bruge dette.)

Mvh.
Mads
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 21:48 #1
Cisco 677 til UPLINK i Switchen med det GULE kabel!
PC'erne tilsluttes Switchen med LIGE kabler!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 21:50 #2
det gule kable følger med dig router!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2002 - 21:50 #3
dig = din ;o)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
07. februar 2002 - 21:51 #4
ellers er kabler jo heller íkke lige det dyreste i verden :-)
Avatar billede net_nerd Nybegynder
07. februar 2002 - 22:11 #5
Det gule kabel er et Cross-over kabel og det er lige meget hvilken port du tilslutter det til i switchen...
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 00:05 #6
net_nerd> vel bare ikke uplink porten....
Avatar billede net_nerd Nybegynder
08. februar 2002 - 12:47 #7
grinderslev> korrekt...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2002 - 16:27 #8
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/opsaetning_af_klient/tilslut_via_hub_switch/

Routeren tilsluttes i hubbens eller switchens "uplink"-port med det gule netværkskabel. Hvis din hub eller switch ikke har en "uplink"-port, skal du bruge et normalt netværkskabel i stedet for det gule netværkskabel og tilslutte dette på en normal port.
Derefter skal du tilslutte dine computere til hubben eller switchen med normale netværkskabler.
Avatar billede net_nerd Nybegynder
09. februar 2002 - 16:25 #9
Undskyld det er mig der roder rundt i det...rkhdk har ret...

Slår mig selv i hovedet med en våd gummikylling...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 22:34 #10
Lukke`?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. april 2002 - 11:52 #11
du har til kl 18 idag, til at lukke!