Avatar billede jnielsen Nybegynder
07. februar 2002 - 19:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Klippe i MP3

er det muligt at klippe i en mp3 fil.
Jeg har nemlig en sang, hvor jeg skal bruge de forst 8 sekunder, kan man klippe det ud og gemme den i mp3f format??
Avatar billede nonick Nybegynder
07. februar 2002 - 19:39 #1
Du kan bare konvertere det til *.wav og bruge et program som f.eks wave-"editor". Derefter kan du konvertere igen(til MP3) med audiocatalyst
Avatar billede nonick Nybegynder
07. februar 2002 - 19:39 #2
Du kan kovertere til *wav med winamp!
Avatar billede bongobride Nybegynder
07. februar 2002 - 19:40 #3
Det kan du sagtens! Winamp skal bare indstilles til at skrive til harddisk, istedet for at afspille mp3 filen.. Det gør du i output, og vælger 'disk writer'. Derefter bliver den smidt ud på harddisken som en wav fil, som du kan klippe i osv. Hvis du vil pakke den igen, så kan musicmatch anbefales. www.musicmatch.com
Avatar billede nonick Nybegynder
07. februar 2002 - 19:43 #4
En nemmere måde er måske dette fixe program. Der kan du "vist" også klippe i MP3

http://download.cnet.com/downloads/0-1896426-100-2408470.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.2408470
Avatar billede jnielsen Nybegynder
07. februar 2002 - 19:43 #5
ja men hvordan klipper jeg i den??
Avatar billede bongobride Nybegynder
07. februar 2002 - 19:45 #6
det kan du gøre ved at højreklikke på wav-filen, og vælge 'indspil' - Hvis du vil ha mere kontrol over klipningen, så brug et andet redigerings program. Lige der kan jeg ikke anbefale nogen...
Avatar billede nonick Nybegynder
07. februar 2002 - 19:53 #7
Det kan du gøre med det program som jeg linkede til.
Avatar billede convincing_john Nybegynder
08. februar 2002 - 15:30 #8
Du kan også bruge programmer som Cool Edit 2000, Cool Edit Pro, SoundForge. Hvis du bruger Cool... skal du evt. hente et mp3-fix fra deres hjemmeside: www.syntrillium.com