Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 09:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Athlon XP

Hejsa!

Er det muligt at sætte en Athlon XP cpu i et: Asus a7a266 bundkort???

Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. februar 2002 - 09:43 #1
Jeps :)
Avatar billede disky Nybegynder
07. februar 2002 - 09:44 #2
ja uden problemmer.
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 09:45 #3
Mange tak, men hvis bundkortet så kun går til 1.5 ghz, hvor stor en xp cpu kan man så benytte?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. februar 2002 - 09:47 #4
hvertfald op til en xp 1700+
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 09:48 #5
og ville man også kunne bruge en xp cpu i et a7v133 bundkort?

dette er sidste spørgsmål, så er der point udeling :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. februar 2002 - 09:49 #6
jeps..det vil jeg tro da..

du vil bare ikke få ret meget ud af det, da dette bundkort kun kører 133 mhz på FSB, hvorimod AMD XP kører 266 :/
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 09:50 #7
mange tak :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. februar 2002 - 09:51 #8
mange tak for point :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. februar 2002 - 09:52 #9
Bundkortet går formentlig ikke kun til 1.5 GHz, der står på ASUS's side at den undestøtter:

500 MHz - 1.2 GHz+

hvilket vil sige at den understøtter procesere fra 500 MHz og op til ?. men da boardet blev lavet var AMD ikke nået længere end 1.2 GHz.

man kan så sige, hvorfor ikke bare skrive den hastighed på men regner med at det understøtter, men denne hastighed bliver ofte øget med en bios opdatering
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. februar 2002 - 09:56 #10
bundgaard >> jeg vil lige informere dig om at a7v133 køre 200/266 på FSB... det er fordi den køre med SD-RAM og ikke DDR RAM

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v133/specification.htm
Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. februar 2002 - 09:59 #11
md_craig > hvilket så får den ned på 133 mhz ;)
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. februar 2002 - 10:04 #12
Bundgaard >> Du vi stadig have en øget ydelse... der er stor forskæl på en med en FSB på 133 og en med en FSB på 266. det er ikke kun ramene den skal snakke med jo... den bruger så teoretisk 50% af den båndbrede når den snakker med ramene. men resten kan den stadig bruge.... (teoretisk) men det vil selvfølgelig give en ringere ydelse, end hvis den køre på DDR. men den vil stadig køre bedre en en der køre mog en processer der bruge 133 FSB
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. februar 2002 - 10:07 #13
p3_denmark >> du skal ikke være sikker på at nogen af de to kan køre med en Athlon XP, ifølge ASUS selv kan de ikke umidelbart... sorry

jeg kommer med lidt mere omlidt
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 15:59 #15
ok, tak igen :)

men nu har jeg altså ikke flere point :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
08. februar 2002 - 00:12 #16
NP... jeg ville bare være sikker på at du fik de helt rigtige oplysninger... det virkede ikke umiddelbart som om at bundgaard visdste det med sikkehed, så jeg tjeckede det ud på ASUS.COM for jeg mente ikke at de bunkert understøtede Athlon XP med sikkerhed, og ganske rigtigt, så var der fuld belæg for min mistanke...

Men det gør ikke noget det med point, det er bare lidt surt for dig at have givet point til en der ikke kom med et fyldestgørende svar... så det ville jeg være sikke på at du fik (så godt mine evner rækker) men man kan finde ud af meget ved at læse på producentens side... :) så gør det næste gang og spar point :) :) :) LOL
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
08. februar 2002 - 16:21 #17
Hehe, mange tak for ulejligheden...

men jeg fandt på at læse på bundkort kassen :) og der står som følger: "palomino support", det var et a7a266, og går man ind på det øverste link du sendte, så står der også at der er support for athlon xp, sååe :)

du må have set på a7v33, for der er nemlig ikke support, men undskyld hvis jeg fik rodet lidt rundt i det :)

det med mine point gør ikke så meget igen.... det var en der mindede mig om at jeg havde denne account, og eftersom jeg ikke har brugt den i et halvt år, stod der 1700 point på den :D
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. februar 2002 - 13:58 #18
det var et A7A266-E ikke A7A266
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. februar 2002 - 14:03 #19
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7a266-e/overview.htm understøtter XP
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7a266/overview.htm den du nævnte. men der står ikke noget på deres side om den understøtter. men det skifter af og til med en bios opdatering...