Avatar billede filesnatcher Nybegynder
06. februar 2002 - 21:40 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Spil fryser ???

Jeg har bygget en pc med flg :
Asus A7v-E Motherboard
Asus V 7700 Pro 64 Mb Grafikkort
Athlon 1100 MHZ Processor
Realtek netkort
SB 512 lydkort
Maxtor 60 GB Ultra 100 Rpm 5400 Haddisk
Alt virker perfekt undtagen spil...
Har prøvet w2k Xp Win98 se
Har skiftet bundkort + Harddisk uden effekt
Avatar billede 1986 Nybegynder
06. februar 2002 - 21:43 #1
Hvis du også har alle de små ting som det nyeste Direckt x kan jeg ikke se hvad der er galt prøv evt. at kontakte en forhandler.
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
06. februar 2002 - 21:51 #2
Jeg har både patchet alt i w2k + nyeste directX samt også prøvede at installere spil på en ren w2k uden updates men ingenting hjælper
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
06. februar 2002 - 23:36 #3
Måske er der for varmt inde i kabinettet.. Prøv at tage skallen af, og se om det hjælper noget når du spiller spil!
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
06. februar 2002 - 23:40 #4
Virker ikke det er et driver spørgsmål ??
Avatar billede cazoo Nybegynder
07. februar 2002 - 01:07 #5
Det er ikke DirectX For så ville den Melde fejl ved sart af spillet... Det er højst sandsynligt dit chipset der ikke er instaleret... Tjek http://www.tweakup.dk/filer/chipset.htm og vælg "VIA 4in1 Ver 4.37a final" Hvis dit chipset er VIA...
Avatar billede hagsted Nybegynder
07. februar 2002 - 08:40 #6
det kunne være din køler der er for lille. prøv at gå ud i bios og hen i den 3. kolone og ind i den der heder hardware monitor her kan du se hvor varm din cpu er. det er forskælligt for cpu til cpu hvor varme de må blive, jeg havde en 900 MHz der blev lidt under 60°C og den frys mens en af mine venner har en der har den temperatur uden at fryse.
cpu'en må helst ikke blive over 50°C så er du på den sikre side.
Håber at det hjælper dig
Avatar billede razor16 Nybegynder
07. februar 2002 - 09:33 #7
Prøv at skifte dine ram ud...
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
07. februar 2002 - 19:20 #8
Har prøvet virker stadig ikke ....Sorry
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
07. februar 2002 - 19:23 #9
Hagsted der er ikke for varmt i kabinettet har en stor coolmaster køler
og også pillet siderne af.....?
Har også prøvet med foreskellige grafikkort Matrox G450 Asus Geforce 32 Mb
men intet spiller det er for vildt......
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
07. februar 2002 - 19:27 #10
Razor16 jeg arbejder hos en compaq / IBM  distributør hvor vi har grej
til at test ram og dette er gjort og det spiller...Har også stres testet
rammen i 48 timer
Avatar billede dauer Nybegynder
07. februar 2002 - 19:34 #11
jeg har et grafikkortet fuldstændig magen til dit og jeg har jeg har det samme problem. jeg har en ældre compaq PIII 500 Mhz. Jeg har både kørt win2000 og win98, men det ændre ikke noget. Jeg ved det lyder underligt, men det som tilsyneladende har virket for mig er at genstarte computeren når jeg skal spille. Altså ingen programmer må åbnes før du skal spille. Prøv at se om det virker
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
07. februar 2002 - 22:09 #12
Det hjælper ikke Dauer .....Jeg kan køre introen i spillene men selve spillet det duer ikke ....For tre dage siden virkede den perfekt i win98se
men ville heller køre w2k da jeg kender det til hudløshed...:-)
Avatar billede razor16 Nybegynder
08. februar 2002 - 07:54 #13
filesnatcher --->  ok  hmmm...

Jeg må godt nok lige siger at det lyder SKUMMELT...
Kan du ikk lige skrive ned hvad du har gjort??
Altså hvilke drivere.. HVa du har prøvet at skifte ud..Og hva styresystem kører du med nu?
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
09. februar 2002 - 12:24 #14
Hi Razor16 jeg kører W2k Dk. Prøvede aller førsr med nyeste Nvidia
grafik driver fra deres website 23.11.Samt direct X 8.1.Dette virkede ikke ...Jeg hentede osse  Via Chipset 4.37A som Cazoo osse
foreslår.Ingen resultat.Så hentede jeg Nvidia 23.12 driveren den fik det til at virke jeg kunne spille.Men kun et par minutter.Så opdaterede jeg W2k og så virkede ingenting. :-O
Jeg checker W2k programmerne i logbogen ingen problemer ....
Da jeg fik maskinen for 7 dage siden spillede den under Win98Se men
da jeg ikke syntes om dette blev det fjernet og byttet ud med W2k.
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
09. februar 2002 - 12:31 #15
Jeg har lavet de første 30 maskiner med W2k og Xp dette spiller normalt
for vildt i alle ting.Men plejer heller ikke at rode med athlon kun intel
kan der værre noget specielt med AMD ??.Alt i denne maskine er blevet byttet hos distrubitør undtagen ram og processor kan der værre noget med dem ?.Er lydhør for alle foreslag....
Den der kan komme med en holdbar løsning udlover jeg 2 * 60 ekstra point til.....Bruger programmet Pc Doctor til at checkke den men der er heller
ingen fejl meddelser....Jeg for snart lange bo.... af denne pc´er...
Avatar billede razor16 Nybegynder
11. februar 2002 - 08:05 #16
Jeg er blank...
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. februar 2002 - 08:15 #17
Hvor stor er din strømforsyning? Det er jo ikke ligefrem strømbesparende ting der er i dit kabinet? Du skal bruge en *god* 250W eller bedre en 300W.

Så prøv at låne en større/bedre/anden PSU på arbejde.

Det næste jeg ville gætte på er om blæseren på grafikkortet fungerer eller om køleprofilen har ordentlig kontakt med nVidia chippen.

Kortet har næsten ingen ting at lave i 2D, men når du skifter til 3D bliver den varm (og bruger en DEL mere strøm j.f. ovenstående forslag).
Avatar billede ianfrank Nybegynder
11. februar 2002 - 10:31 #18
Hvis du er vant til at sætte pc'ere op, behøver jeg vel ikke sige, at du skal tjekke for IRQ-konflikter, vel? :)

I BIOS:
Tjek at der er assignet en IRQ til VGA, og hvis kortet er et AGP, skal det også lige sættes op i BIOS.
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
12. februar 2002 - 19:57 #19
Jeg har været inde og hente de seneste opdateringer til bios og via chipset
på bundkortet installeret Grafik driver 23.12 og Direct X 8.1 og undladt at opdatere w2k og office.....Dette spiller.... Pc én har ikke gået ned en eneste gang...
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 08:15 #20
10-4 og happy gaming! :)
Avatar billede karlslund Nybegynder
14. februar 2002 - 16:55 #21
Luk spørgsmålet.
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
15. februar 2002 - 01:12 #22
jepper