Avatar billede hille69 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

2 pcere... Adsl... hub

Hejsa...

Jeg håber I kan hjælpe mig med denne her til gengæld for 100 point..

Jeg har en stationær pc med netkort og en bærbar med netkort... en adsl forbindelse via TDC og ønsker nu via hub at forbinde mine pcere, så de kan køre netværk..

Jeg anvender Win98..

Hvordan forbindes det hele i praksis..? Altså netkablerne indbyrdes og fra modem...

Har jeg udtrykt mig selv nogenlunde forståeligt..?

:-)
Avatar billede killex Nybegynder
06. februar 2002 - 19:41 #1
forbindes sådan et ADSL modem til computerén igennem seriel porten eller har du en router
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:44 #2
Hvis du har en adsl løsning, med en router tilsluttet, er det meget nemt, du tager  de 2 pc´ere og monterer dem u hubben, og adsl´en i uplink  Husk at lave et lokalnetværk først.

Hvis du ikke har en router, kan du montere et ekstra net kort i den stationære og lave en proxy forbindelse
Avatar billede hille69 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:50 #3
adsl modemet er forbundet via netstik til netkort.. Jeg har ikke en router..Er det nødvendigt med 2 netkort i den stationære...?
Avatar billede killex Nybegynder
06. februar 2002 - 19:54 #4
det er desværre nok nødvendigt hvis ikke du vil købe en router
for jeg mener ikke at man kan sætte modemet til hub`en og køre den den vej igennem
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:57 #5
Ja det er det! hvis du skal have din adsl til at køre !
Hvor mange ip adresser har du?

hvis du køber en ekstra ip mener jeg godt at du kan putte den direkte i uplinken  med det ved jeg ikke!

Men hvis du sætter et ekstra kort i, kan lave proxy forbindelsen der skal du ikke have flere ip´er
Avatar billede hille69 Nybegynder
06. februar 2002 - 20:35 #6
Jeg har iflg. velkomstpjecen 2 dynamiske ip-adresser..

Mit problem er at jeg ikke kan downloade med den ønskede hastighed på min stationære, mens det fungere helt fint på min bærbare ??

Jeg kan vel så bare lade den bærbare være tilsluttet nettet og så via hub lave netværk og overføre filer til dens stationære, hvor øvrig hardware såsom scanner og printer og brænder er tilsluttet eller hva ?
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. februar 2002 - 20:52 #7
Du har 2 dynamiske!  de liger ude på nettet:-(
Desværre!
Hvorfor downloader du ikke en download accelerator til din stationære..
det er da meget sjovere, at du kan går på nettet fra begge maskiner.
du kan sikkert downloade ligeså hurtigt fra din bærbare selvom du bruger den stationære som "internetmaskine"
Det er simpelt, at lave denne proxy forbindelse, og dit netkort skal bare være et 10mbit, og kan fåes til næsten ingen penge..
Avatar billede zabber Nybegynder
06. februar 2002 - 21:18 #8
Du skal fra modem til hup i uplink derefter sætter du bare dine kabler
fra dine pceres nætværkskort i hubben husk du skal springe stikket efter uplink over inden du sætter den første pc til
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. februar 2002 - 21:26 #9
>zabber: hvad znakker du om *S*!
>hille69< har ingen router! han har heller ikke en statisk ip!Kan han så koble begge computere på nettet? det mener jeg ikke!
Men hvis det er så ment! er det da bare at gå i gang!
Avatar billede zabber Nybegynder
06. februar 2002 - 21:28 #10
obs du kan så gå på internettet fra 2 stk pc på samme tid eller 1 af gangen som du ønsker
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. februar 2002 - 21:32 #11
Hmm  Det vil sige, at han kan "bare" koble flere pc´ere på internetforbindelsen uden at konfigurere et netværk.. Smart:-)
Avatar billede zabber Nybegynder
06. februar 2002 - 21:32 #12
Det kan han  med tdc adsl bredbånd jeg har selv  det samme bare med 4 stk pc jeg har så bare 4 stk dynamiske ip
Avatar billede zabber Nybegynder
06. februar 2002 - 21:44 #13
Fra 2 dynamiske ip til 4 stk koster de så bare 10 kr mere om måneden
Avatar billede krohn Praktikant
07. februar 2002 - 03:25 #14
Zapper har ret det er så nemt, når man har to dynamiske ipèr fra TDC.
Avatar billede hille69 Nybegynder
07. februar 2002 - 08:26 #15
Zapper, du er tæt på de 100 point, vil afgjort prøve det når
arbejdsdagen er omme.... vender tilbage..!

Indtil videre tak til jer alle..........
Avatar billede ahcorp Nybegynder
07. februar 2002 - 13:50 #16
Jeg har set problemstillingen TIT! - Der er 2 løsninger på den:
1: Køb en switch (eller router) og klask hele lortet til den!
2: Køb et netværkskort mere til din stationære pc,
og sæt så en proxy-server op på den stationære maskine!
Den stationære pc kobles op med (Lan)modem til internet,
med det ene netkort - Det andet netkort kobles op med din hub,
så har du mulighed for at koble lige så mange pc'ere på din internetforbindelse, som du har porte i din hub!

Håber du kan bruge svaret til noget! *S*
Avatar billede mlindegaard Nybegynder
20. februar 2002 - 10:06 #17
En hurtig løsning er at købe en Internet Station fra TRENDnet.
De har to forskellige en med switch og en uden.
Let at opsætte, og billig, virker fint TDC!
Se mere på: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86