Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 15:56 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆÆLP!!! HASTER!!!

Jeg skulle skifte køleren på min pc da jeg ikke var tilfreds med ydeevnen!

Så ville den ikke starte mere!

Jeg har tjekket alle kabler... clearet BIOS... og tjekket min cpu for ridser og revner... (det sidste er dog meget usandsynligt da jeg bruger en shim...

Hjælp mig jeg har større skriftlig opgave jeg skal have fikset!
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 15:59 #1
er der et kabel fra køler til MB på den gamle køler som ikke er på den nye?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:04 #2
se efter om din CPU skulle ha' taget skade/knækket i chippen.
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:04 #3
ja... og nej.... den gamle køler anvendte en fanmate.... jeg har prøvet at sætte den gamle køler på igen men uden resultat
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:06 #4
har du mulighed for at måle spændingerne, lyser lamperne på fronten eller blinker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:08 #5
Sidder CPU helt nede i soklen, lyser lamperne på fronten ved start.

Har du mulighed for at låne en CPU.
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:08 #6
jeg har tjekket min cpu

når jeg trykker på powerknappen starter blæserne og jeg kan høre at min HD skal lige til at starte... og så stopper processen bare.... skærmen når ikke engang at få et signal
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:10 #7
check dine ram og grafikkort, se efter at de sidder helt nede i soklerne.
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:10 #8
jeg har ikke mulighed for at låne en cpu...

alle lamper lyser...

cpu'en sidder som den skal
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:15 #9
og jeg kan ikke nåle spændingen... ram og grafik kort sidder som de skal
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:28 #10
jeg får ikke engang nogen bip-koder
Avatar billede geiphor Nybegynder
06. februar 2002 - 16:31 #11
Smid din disk over i en anden puter ... hvis du har prøvet ram og grafikkort, er det sikkert CPU´en der "bare" er steget af, noget lort, men hva ...
Syntes ikke det virker til at kan være andet, eftersom du har prøvet andet !

/G
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:33 #12
skil det hele ad, find noget antistatisk materiale, placér bundkortet på det.
Sæt kun en ramblok i, Grafikkort og en Harddisk.
Sæt den lille højtaler til mobo.
sæt PSU ledningerne på mobo og harddisken og start dyret - husk monitoren!
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:34 #13
shit det kan jeg ikke bare uden videre........
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:34 #14
din CPU med blæser skal selvfølgelig sidde der også ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:36 #15
hvad kan du ikke?
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:49 #16
jeg kan ikke bare smide min disk over i noget andet
Avatar billede geiphor Nybegynder
06. februar 2002 - 16:52 #17
Den spand du sidder ved nu ?
..well ... hvis du heller ikke har mulighed for at låne en ny CPU ... hvad er der så af muligheder ?

/G
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 16:58 #18
åbenbart ingen :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:08 #19
har du prøvet mit forslag:

skil det hele ad, find noget antistatisk materiale, placér bundkortet på det.
Sæt kun en ramblok i, Grafikkort og en Harddisk.
Sæt den lille højtaler til mobo.
sæt PSU ledningerne på mobo og harddisken og start dyret - husk monitoren!
Avatar billede Noone Nybegynder
06. februar 2002 - 17:11 #20
Check kablerne fra motherboard til PSU (Strømforsyningen) på en del boards sidder det MEGET tæt på CPU'en og der er der for meget nemt at skubbe dem løse.
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 17:16 #21
hvad er årsagen til at det skal være udenfor kabinettet??? det har været skilt ad... dog har mb'et ikke været taget ud
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:20 #22
der er større mulighed for at indsnævre mulighederne for fejl fra f.eks. skruer mellem mobo og kabinet kortslutter printbaner.

du kan selvfølgelig lade det sidde i kabinettet, men minimer komponenter.

Jeg troede det var livsvigtigt for dig at få skidtet til at køre??
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 17:32 #23
det er det!!!!!

jeg troede bare ikke skruerne kunne kortslutte skidtet...
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 17:35 #24
jeg har netop opdaget er der er faldet en lille flig af processoren (læs: microflig) helt yderst i kantet... kan dette være nok???
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:40 #25
JA, mon ikke
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 17:42 #26
pis... det er altså virkeligt småt! men dækker garentien sådan noget?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:43 #27
Mht. skruerne, så kan de godt kortslutte, især hvis man sætter dem i de huller der har forbindlese med printbanerne, men i dit tilfælde tror jeg din CPU har fået et tryk, så kan den gå i stykker indvendigt, uden at du kan se det umiddelbart.
Det at du kan se at der er et lille stykke der er faldet af, tyder på at den er beskdiget indvendigt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:46 #28
hvad kan man andet end at prøve og få den byttet, det kan blive ja eller nej, så prøv det.
Avatar billede myth Nybegynder
06. februar 2002 - 22:57 #29
well... den var færdig... den køler jeg har købt hos studiedata ,hvilken de påstod sagtens kunne klare en 1.5 ghx AMD ved 200rpm!, blev dens død..............

ved ikke rigtig hvem der skal have pointene
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 23:06 #30
du må se på hvem der kom nærmest, det gør ikke noget hvis du deler pointene
Avatar billede sila Nybegynder
13. februar 2002 - 01:55 #31
Mig først!!!!!!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. februar 2002 - 10:19 #32
sila> hvad har du bidraget med i dette spm. ikke en skid, det var hojben og mig der svarede!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. marts 2002 - 18:11 #33
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes