Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 18:05 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Tape backUp i XP home ed.

Hej !
Min XP virker perfekt. Spørgsmålet går på hvordan jeg får jeg min HP surestore 5000 DDS1 tapebackUp, til at køre.
SCSI controlleren og båndstationen virker, og er installeret korrekt.
Hviket backup program skal jeg bruge og hvordan konfigurer jeg det, da båndstationen ikke har nogen drevbetegnelse ?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
05. februar 2002 - 18:13 #1
Har du ik faaet software med til din HP faetter?

/JB
Avatar billede foodear Praktikant
05. februar 2002 - 18:18 #2
er der ikke i XP indbygget en backup funktion, som kan finde din HP Tape??
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 18:22 #3
Jeg har noget gl. software som ikke kan køre på XP, og som i øvrigt ikke supporteres mere af firmaet.
Nej XP home ed. har ikke indbygget backup, det er kun proff. Skulle ha' vist det da jeg købte det......
Avatar billede foodear Praktikant
05. februar 2002 - 18:25 #4
Surt!!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
05. februar 2002 - 18:25 #5
Microsoft har ingen loesning paa dette problem....det ser ud til at du skal ud og investere i et program til det! :(Jeg kan varmt anbefale Veritas Backup, men det er vist lidt dyrt.                                    http://www.veritas.com/products/category/ProductDetail.jhtml?productId=bedeskmypc
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 18:34 #6
Prøver lige link'et.....
Det kan jo være at der findes noget trail etc.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 18:54 #7
du skal ikke installere gammel software til den, start pc'en og tilslut tapebakup'en når du er i Windows.
Har den en driver skal den finde den!
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 19:21 #8
JAMEN........
Det er en intern DAT, og problemet er ikke at XP ikke finder stationen, for selve tapestationen er installeret og køreklar.
Jeg håbede på at der var nogen som kendte et backUp program som kan køre på XP home edition, eller om man evt. kunne tildele båndstationen et drevbogstav, så man kan skrive direkte til den eller via et mindre shareware program.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 19:38 #9
så har jeg misforstået spm.

har du prøvet det indbyggede backup program, findes i Programmer/Tilbehør/Systemværktøjer/Systemgendannelse - der kan du følge en guide og til slut vælge det sted backup skal lægges.
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 19:52 #10
OK :o)
Prøver lige .............
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 20:09 #11
Der findes ikke noget under systemgendannelse :o=
Der findes noget som hedder guiden overførelse af filer og indstillinger, men igen kræver det at det forba.... tapedrev er tildelt på samme måde som et CD-Rom drev, før jeg kan overfører filer/data.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 20:11 #12
surt show, det kan blive nødvendigt at ringe til HP for at få noget support.
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. februar 2002 - 20:21 #13
Ja, jeg er sg. osse bange for at dette SKAL koste penge.
Men takker for hjælpen til jer alle.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 21:34 #14
Nu er det fandme anden gang den svisper på Eksperten, man skriver en lang smøre og så dropper den bare ud.

Jeg skrev ellers
Det var ærgerligt du ikke fik det til at virke.

Jeg har selv prøvet det, men under win2k hvor jeg forsøgte at få en tapebackup til at køre, men det var forgæves.
Nu har jeg 5-6 bånd liggende i skuffen på tredie år ;o(
Avatar billede jacpet Nybegynder
06. februar 2002 - 17:06 #15
Jeg afslutter lige denne omgang med at fortælle at jeg har løst problemet, ved hjælp fra Microsoft's amerikanske side, følg dette link :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q302894
Det ligger på XP home edition cd'en, du kan bare ikke installerer det fra windows installer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:34 #16
jacpet> det er fint, men hvordan kan mit navn optræde ved ovennævnte kommentar, enten er det Eksperten der roder, eller også er der en der har hacket navnet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 17:35 #17
nu er den sq da helt gal, hvad fanden sker der Admin?
Avatar billede jacpet Nybegynder
06. februar 2002 - 19:59 #18
Ja, jeg fa.... ikke hvad der sker..... men det er meget mærkeligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 20:41 #19
fra retaxes til jacpet
var det dig der skrev det sidste????
Avatar billede jacpet Nybegynder
07. februar 2002 - 08:17 #20
ja det var det.... :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 11:28 #21
du er fuld af løgn, jeg skriver ikke til mig selv *LOL*

Nu vil jeg give mig selv point så vi kan få lukket spm.