Avatar billede fejehund Nybegynder
04. februar 2002 - 19:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MPEG redigering

jeg har brug for et program hvor jeg kan redigere et par MPEG filer. jeg skal kunne indsætte klip fra forskellig MPEG filer i en master fil. Er der nogen der kender et godt/simpelt freeware program til dette.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
04. februar 2002 - 19:39 #2
Tjek li' om VirtualDub er noget for dig.. :)

VirtualDub:
http://www.virtualdub.org/
Avatar billede fejehund Nybegynder
04. februar 2002 - 19:43 #3
i myflix er der nogen begrænsninger på hvor stort outputtet kan være?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. februar 2002 - 19:46 #4
ikke så vidt jeg ved - men du skal nok ha masser af fri diskplads.. + tålmodighed!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. februar 2002 - 19:48 #5
hvis du ikke kan hit u aet - så fang mig evt. på icq (se mit minisite)
Avatar billede fejehund Nybegynder
04. februar 2002 - 21:22 #6
jeg er nu stødt ind i at de to film jeg vil klippe sammen ikke har samme højde og bredde, er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det?
Avatar billede phrozia Juniormester
05. februar 2002 - 09:37 #7
I premiere sætter du dem bare ind, så resizer den det.

Det program du har der, kan det exportet til avi?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 09:45 #8
Jeg ved godt at jeg nu taler imod nogle af de mpeg sværgende personer - der lever og ånder for divx film, men jeg er nu stadig af den opfattelse at man som udgangspunkt skal holde sig fra at redigere i Mpeg filer, da de er baserede på det/de foregående billeder i filmen, og således altså ikke blot kan hakkes i småbidder! Jeg ved godt at der findes programmer til at løse sådanne problemer, men så eksporter til avi, jurster, klip, resize og lav i det hele taget dit nye filmklip færtigt og konverter så tilbage.

Når du resizer og "resampler" frameraten, så husk at tjekke begge film før end du starter, forsøg heller ikke at bruge en 16:9 baseret ting og en 4:3 baseret fil!
Avatar billede phrozia Juniormester
05. februar 2002 - 17:47 #9
Nå nå nå.. Idéen var bare at spare noget diskplads på alle de gametrailers man har liggende...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. februar 2002 - 08:55 #10
Fair nok, det var slet ikke ment som et surt opstød - det var blot for at gøre opmærksom på at man ikke bør redigere ud fra sine mpeg filer.

;-)