Avatar billede tommy_f Nybegynder
04. februar 2002 - 16:43 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

AAARRRGGH

Jeg er igang med installere WinXP men det vil den slet ikke....Jeg formaterede mit C: drev og prøvede så at boote op fra CD-ROM. Men det vil den ikke. Så prøvede jeg at lægge Win98 ind på den men når jeg taster install(eller setup) i dos prompten under A: siger den bare der er en fejl og disken er beskadigt....og så kan jeg ikke fortsætte hvad gør jeg??
Avatar billede resten Nybegynder
04. februar 2002 - 16:51 #1
Du skal gøre som jeg og andre har forklaret dig.
Nårre nej alt det vidste du jo selv og derfor tog du dine point selv.
http://www.eksperten.dk/spm/167996
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. februar 2002 - 16:51 #2
Måske fordi dit Adrev er et diskette drev og dit cd-rom drev hedder noget andet f. eks. D
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. februar 2002 - 16:51 #3
Hvaba=???
Avatar billede resten Nybegynder
04. februar 2002 - 16:52 #4
nordicwolf> det er da lige meget da han ikke har sat sit drev til at boote op på sin cdrom ellers kan han jo hente nogen bootdisketter.
Avatar billede tommy_f Nybegynder
04. februar 2002 - 16:54 #5
Hvor kan jeg hente boot disketter til WinXP?
Avatar billede resten Nybegynder
04. februar 2002 - 16:55 #6
Installationen:
Installationen af Windows XP foregår ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din  cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Avatar billede slasko Nybegynder
04. februar 2002 - 16:55 #7
Prøv og skifte boot-up sekvensen i din Bios så den starter fra cd-rom drev først.
Eller hvis du ved hvad dit cd-rom drev hedder ude i dos (det skifter tit til et andet bogstav) så skriv feks. "d:" for at komme hen på dit cd-rom og derefter install eller setup
Avatar billede nimse Nybegynder
05. februar 2002 - 09:21 #8
har du fået det til at virke
Avatar billede tommy_f Nybegynder
05. februar 2002 - 18:49 #9
nej....intet funker!! Så nu fjerne jeg alle logiske partitioner og starter helt for fra....
Avatar billede resten Nybegynder
05. februar 2002 - 18:50 #10
Det vi har skrevet virker 100%
Avatar billede kingomand Novice
05. februar 2002 - 22:47 #11
Vi prøver igen :

1. Start  op med bootdisketten (W98), og start så med cd-rom hjælp.
2.Skift til cd-rom drevet, hvor du har lagt din XP i.
3.Skift til mappen I386. Du skal skrive cd I386
4.Så skriver du winnt og trykker enter, så starter installationen uden problemer.
MVH Finn