Avatar billede peer Nybegynder
04. februar 2002 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

åben program

Kan det lade sig gøre at åbne et program på ens computer hvis man klikker på et link. F.eks. at kan kunne klikke på et link til en HTML-fil som så gjorde at den åbnede denne fil i frontpage?
Avatar billede sth Novice
04. februar 2002 - 16:22 #1
Tjaaa

prøv lige at se her:

http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=komponent&id=36

Der står:
Med AspExec har du mulighed for at eksekvere DOS og Windows applikationer. DOS programmer som retunere et resultat, kan eksekveres og resultatet vil blive retuneret som en streng. Optimalt kan du sætte et bestem tidsrum (en såkaldt Timeout) som ASP siden skal vente på Applikationen.

Kategori: Blandede komponenter
Type: Freeware
Producent: ServerObjects
Avatar billede sth Novice
04. februar 2002 - 16:23 #2
det var et svar :))
Avatar billede noia Nybegynder
04. februar 2002 - 16:32 #3
2 måder:

du skal gå ind i din stifinder, gå ind i Tools -> Folder Options. Gå ind under filetypes, og find HTML og HTM på listen - hvis de ikke er der, så kan du trykke New og så lave en ny relation til den enkelte fil-type, der f.eks. hentyder til frontpage. Denne relation vil så virke fremover, i al fremtid indtil du ændrer det igen.

Enten det, eller også kan du holde [shift] nede mens du højreklikker på et URL-link du har liggende, og vælg "Open With..." og fra den liste vælg det program du vil bruge - hvis du vil bruge det permanen fremover, kan du også checke boxen "Always use this program to open this filetype" - Det skulle gøre tricket uanset hvad :-)
Avatar billede noia Nybegynder
04. februar 2002 - 16:36 #4
ROFL! Damn - jeg sover - var ved at skrive noget andet, og opdagede overhovedet ikke jeg var havnet inde under ASP. Flot :-) Sorry folks - disregard ;-) - jeg burde virkelig holde op med at lave det her mens jeg arbejder samtidig... er vist anden gang jeg laver det nummer...
Avatar billede peer Nybegynder
04. februar 2002 - 16:40 #5
Takker... Jeg tror jeg vil bruger den lille komponent. :o)