Avatar billede javadude Nybegynder
04. februar 2002 - 13:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ENG hjælp!!!

Jeg skal lige bruge en oversættelse på nogle få svære ord til engelsk!! ??

Betalings balance,

Følgende skal til dansk:

Interest rate
Monetary policy commitee

Tak gutter!
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. februar 2002 - 13:53 #1
Interest rate = inflationsrate (hvis jeg ikke husker meget galt)
Den anden tror jeg ikke vi har en Dansk pendant til, men hvem ved?
Avatar billede prodic Mester
04. februar 2002 - 13:53 #2
substantiv, utælleligt: (ofte N n) = rente · Interest is extra money that you receive if you have invested a sum of money, or extra money that you pay if you have borrowed money. ‹ Does your current account pay interest?... This is an important step toward lower interest rates. NB: interest rate = rentesats

monetary îîîøø ['mönItri], amer. ['mA:nIteri] adjektiv: (ADJ n) = monetær; mønt-; valuta-; penge- · Monetary means relating to money, especially the total amount of money in a country. ‹ Some countries tighten monetary policy to avoid inflation... The courts will be asked to place a monetary value on his unfinished career. NB: monetary standard = møntfod
    monetary union= monetær union; valutaunion
Avatar billede prodic Mester
04. februar 2002 - 13:55 #3
balance of payments = Betalings balance
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. februar 2002 - 13:57 #4
interes rate =rentesats eller rentefod