Avatar billede all_for_you Nybegynder
04. februar 2002 - 12:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formail i Flash

Jeg skal lave et skrivevindue til en 100% flashside. Brugeren skal kunne indtaste navn, e-mail, emne, besked, samt en knap som hedder "send" og "slet". Beskeden skal sendes til en e-mail adresse.

Jeg er ikke meget for at programmere, så hvis den allerede er lavet i forvejen, er det klart at foretrække. Hvis der er en, som har overskud til at forklare hvordan man bygger den op for bunden er det også ok.

Er der nogle som har henvisninger til nogle pæne enkle skrivevinduer? Det vil være ekstra lækkert, hvis jeg kan rette i designet, så jeg selv kan tilpasse den min webside.

Skriv hvis du har nogle links eller er klar til at forklare!

På forhånd mange tak.
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 14:23 #1
asp/php??
Avatar billede all_for_you Nybegynder
04. februar 2002 - 14:44 #2
???? Det ved jeg faktisk ikke! Hvad kan den ene og den anden.
Den skal bare være så simpel som mulig!
Avatar billede jacksleo Nybegynder
05. februar 2002 - 23:41 #3
Her er en lille en jeg har smækket sammen...og ja jeg ved den ikke er køn men den virker og den er simple og skulle den være andet?

DEMO:
http://www.jakadi.net/mix/flashform/flashform.html
SWF:
http://www.jakadi.net/mix/flashform/flashform.swf
Filen:
http://www.jakadi.net/mix/flashform/flashform.fla
Avatar billede all_for_you Nybegynder
06. februar 2002 - 00:48 #4
Jacksleo>>Det er MEGET fint! Så kan jeg selv rette design og skrifttyper. Og så skal kodernes e-mailadresse selvfølgelig også ændres. Har jeg ret?
Avatar billede jacksleo Nybegynder
06. februar 2002 - 07:23 #5
jep
Avatar billede all_for_you Nybegynder
06. februar 2002 - 10:43 #6
OKay, jeg ser på sagerne ;)
Avatar billede all_for_you Nybegynder
06. februar 2002 - 15:01 #7
NU er jeg så småt gået i gang, men skal lige have lidt hjælp.

Kan man ikke sætte en fast bredde på den tekst man skriver i feltet "spoergsmsaal", således at brugeren ikke skriver det hele på én linie, men automatisk ryger til næste linie, når han begynder at skrive "uden for"?
Avatar billede jacksleo Nybegynder
06. februar 2002 - 19:44 #8
Du skal bare slå word wrap til i text options. Hvilket jeg har gjort i den udgave jeg har online nu. Desuden har jeg slået baggrund box til altså så den viser selve boxen.
Avatar billede all_for_you Nybegynder
07. februar 2002 - 00:04 #9
Jeg siger mange tak for din GODE hjælp, for den kunne jeg nemlig bruge til en masse. Tak. Et sidste spørgsmål. Hvis jeg slår Baggrunden/BG til, kan jeg så ændre baggrundsfarven og stregfarven?
Avatar billede all_for_you Nybegynder
07. februar 2002 - 00:27 #10
Hey... Hvad skal der stå i koderne under GetURL. Formmailen skal bare være på en normal side, og skal ikke igennm nogle database eller lignende.
on (press) {
    recipient = "toke@besked.dk";
    return_link_url = "http://www.desert.dk";
    redirect = "http://www.desert.dk";
    subject = "Desertmail";
Der>>>>    getURL ("http://cgi.web.dk/cgi-bin/FormMail.cgi", "_self", "GET");
}
Avatar billede jacksleo Nybegynder
07. februar 2002 - 06:19 #11
geturl sørger for at du får det emailet så den kan du ikke undvære........
Avatar billede all_for_you Nybegynder
11. februar 2002 - 23:11 #12
Hey, hvordan udformer man formmailen således at på afsenders plads kommer der til at være brugerens e-mail. Som det er nu, er afsenderfeltet tomt!
Avatar billede all_for_you Nybegynder
11. februar 2002 - 23:29 #13
Det jeg mener, er, at når jeg sender en "mail" via min formail, så får modtageren (altså ejeren af formmailen) en rubrik, hvor der står - intet emne -

Kan man ikke lave et felt, således at hvis brugeren har indtastet sin e-mail, så se dette i det "tomme" felt?
Avatar billede jacksleo Nybegynder
12. februar 2002 - 00:18 #14
det er jo ikke nogen gratis butik det her....
Avatar billede all_for_you Nybegynder
12. februar 2002 - 20:50 #15
nå okay, men tilgengæld er det et sted, hvor man hjælper hinanden. Jeg tænkte bare at det svar kjeg manglede var meget enkelt, og undlod derfor at oprette et spørgsmål til. Hvis det er det, kan jeg godt gøre det!