Avatar billede durd Nybegynder
04. februar 2002 - 01:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Memory sticks!

Jeg har et digitalt videokamera, hvor jeg har brug for nogen flere memory sticks til at gemme mine billeder på. Vil bare gerne vide lidt mere memory sticks i det hele taget. Om hvor mange mb det er muligt at få dem på, hva de koster, hvor man kan købe dem osv.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
04. februar 2002 - 01:28 #1
de skulle gerne kunne købes i f.eks. computercity... kortene findes fra 2 - 128 hvis ikke det er flere mb.. men er ikke helt sikker.... priser svinger også meget, mener den er omkring 600 for 128mb kort
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
04. februar 2002 - 01:29 #2
men hæng mig ikke ud hvis det er forkert
Avatar billede durd Nybegynder
04. februar 2002 - 01:54 #3
Det er 100% forkert, for jeg kan ikke tro på at man kan få 128 mb kort.. Har selv 1 stk. 4 mb kort og der kan ca. ligge 20 billeder.. Derfor tror jeg ikke på det..
Avatar billede durd Nybegynder
04. februar 2002 - 01:56 #4
kom med et svar der kan bruges til noget istedet for de der gæt..
Avatar billede jensb Nybegynder
04. februar 2002 - 02:19 #5
Du kan få Memorystick fra 4 til 128 MB, og du kan få dem i 2 type. Almindelig (blå) eller MagicGate (hvid.  Magicgate kan bruges til at optage music i ATRAC format (sony's copyrightbeskyttede musikformat).

Priserne er faldet meget på Memorystick, og Sony har netop annoneret et prisfald igen. 128 MB kan nu købes for omkring 1000 kr.  Det kan være en god ting at købe dem på nettet, da der er gode besparelser.

Hvis du vil vide mere om MemoryStick så har jeg skrevet lidt om den på min hjemmeside : www.bjargum.dk  gå ind under "artikler" og så "memorystick"

Desuden kan du kigge på :  http://www.memorystick.org/
Avatar billede jensb Nybegynder
04. februar 2002 - 02:21 #6
Jeg har forresten for et stykke tid siden læst at der i løbet af 2002 skulle komme 256 MB og senere på året 512 MB... og i løbet af 2003 skulle kapaciteten komme helt op på 1 GB  (men nu må vi se om de kan overholde det...foreløbig er der ikke kommet mere præcise oplysninger)
Avatar billede jensb Nybegynder
04. februar 2002 - 02:27 #7
Antallet af billeder der kan være på en 128 MB MemoryStick svinger lidt, afhængigt af billederne (da .jpg billeder jo komprimeres er det ikke altid de fylder det samme).  Men herunder kan du se ca. hvad jeg normal kan have i forskellige opløsninger

opløsning 640x480 : 2000 billeder
opløsning 1024x768 : 320 billeder
opløsning 1600x1200 : 160 billeder
Avatar billede jensb Nybegynder
04. februar 2002 - 02:34 #8
lige en forståelsesfejl i mit første indlæg. MagicGate MemoryStick skal bruges hvis man skal optage musik i ATRAC format. Jeg skrev så at ATRAC er sony's copyrightbeskyttede format... Men det er ikke selve ATRAC-formatet der er copyrightbeskyttet. Der skulle have stået at ATRAC formatet er lavet på en speciel måde, således at musikerne copyright kan beskyttes. Ganske enkelt ved at der i formatet ligger en kode, som gør at man ikke kan kopiere musikken mere en et bestemt antal gange. Flere af Sony's Network-Walkman benytter dette format, og man skal derfor bruge den hvis MemoryStick i disse produkter. Den hvide MagicGate MemoryStick er en lille smule dyrere end den normale blå.
Avatar billede jensb Nybegynder
04. februar 2002 - 02:40 #9
Ok nu skal jeg nok snart stoppe med flere indlæg :-)

http://www.bjargum.dk/images/webpics/memorystick_udvikling.jpg
Avatar billede durd Nybegynder
04. februar 2002 - 02:47 #10
Ved du hvor på nettet jeg kan købe dem jensb? ;))
Avatar billede durd Nybegynder
04. februar 2002 - 02:48 #11
Nåårh har lige selv fundet det ;))
Avatar billede durd Nybegynder
04. februar 2002 - 02:49 #12
Alle de svar jeg har fået af dig jensb har virkelig været nyttige..
Her er dine points.. TAK for hjælpen!!
Avatar billede jensb Nybegynder
04. februar 2002 - 12:08 #13
Tak for point
Avatar billede durd Nybegynder
06. februar 2002 - 00:03 #14
No problemo.. Velfortjente ;)