Avatar billede perplet Nybegynder
03. februar 2002 - 17:22 Der er 18 kommentarer

Langsom film

Når jeg afspiller avi-film kører billederne langsommere end lyden. Dvs. der er ikke sammenhæng.

Er min PC for langsom?

Har win98, 192 mb ram, pentium III, 650 mhz.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 17:24 #1
Du kan ikke gøre noget rigtigt - har samme problem på en 400MHz, og vi havde faktisk også samme problem på en 1000MHz PIII, 92 RAM i går - det lyder vildt, men der var ikke noget at gøre.

Det kører fint på min AMD 1.4GHz.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
03. februar 2002 - 17:25 #2
Hvilket graffikkort har du? - det skal helst være på mindst 32 MB.
Avatar billede perplet Nybegynder
03. februar 2002 - 17:27 #3
Ingen idé. Hvordan finder jeg ud af hvor stort det er?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 17:29 #4
Skærmkortet?
Avatar billede perplet Nybegynder
03. februar 2002 - 17:30 #5
grafikortet....
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 17:32 #6
Du ved ikke hvilket der er i? I enhedshånteringen?
Avatar billede perplet Nybegynder
03. februar 2002 - 17:33 #7
korrekt.
Avatar billede perplet Nybegynder
03. februar 2002 - 17:42 #8
nu har jeg ledt lidt...

det ser ud som om det er et 4mb skærmkort....for lidt?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 17:59 #9
jeps
Avatar billede johannielsen Nybegynder
03. februar 2002 - 19:48 #10
ALT for lidt! Dvs. jeg havde faktisk engang et 4 MB kort sat i min 700 Mhz - DivX kørte fuldstændig af lort. Der har du helt sikkert flaskehalsen...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. februar 2002 - 10:42 #11
Umiddelbart lyder det jo ikke af meget, med 4mb - men tjek ligeom du har dma slået til for din harddisk, det er altså også en væsentlig ting i forbindelse med afviklig af digital video.

Desuden skal du lige sikre dig at det ikke er filmene den er gal med, naturligvis.

et andet lille trick til midlertidig optimering kunne være at disable antivirus programmer og diverse andre finurlige ting der kan ligge i windows hukommelse!
Avatar billede perplet Nybegynder
04. februar 2002 - 20:03 #12
Det virker af en eller anden grund nu - selv med 4 MB grafikkort :-)

cgleerup: Men hvad er egentlig det der dma du snakker om og hvordan slår jeg det til?

Tak for hjælpen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 10:40 #13
Men ingen point?

Du kan slåt noget DMA/Ultra dma haløj til på dine enheder, blandt andet din harddisk!
Avatar billede perplet Nybegynder
07. februar 2002 - 17:55 #14
Jo, I får da nogle point :-) Men jeg fik nu ikke løsningen af jer, så.....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 10:24 #15
men stadig ingen point.

desuden slå du dma til i din BIOS, det hedder DMA support og skal være slået til, altså enbled.

Pussigt at det lige kom til at virke hva´!
Avatar billede perplet Nybegynder
01. marts 2002 - 15:13 #16
Der blev da vist givet point...

Og ja - det var pudsigt at det lige pludselig kom til at virke. Selvom jeg fornemmer en hvis harme i luften.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:39 #17
Du har nu stadig ikke delt point ud, og glem det bare - nup dem selv og luk spørgsmålet!
Avatar billede perplet Nybegynder
04. april 2002 - 15:25 #18
Det har jeg da! Der er i hvert fald ikke nogen pointboks længere, hvor jeg kan dele point ud.