Avatar billede snapz Nybegynder
03. februar 2002 - 15:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formatering af computer

jeg ska have formateret min computer, og har windows xp, hvordan gør jeg?? vh snapz
Avatar billede nairb Nybegynder
03. februar 2002 - 15:16 #1
Du kan lægge instalitions skiven i (xp) så kan du gøre det igennem den.
Avatar billede deacon Nybegynder
03. februar 2002 - 15:17 #2
du henter en boot-diskette på www.bootdisk.com og ligger det over på en diskette, og genstarter din computer med disketten.
derefter når du er i DOS så skriv format c:

/Deacon
Avatar billede deacon Nybegynder
03. februar 2002 - 15:18 #3
ups du skal bare hente denne her fil som bootdiskette:

http://dos.li5.org/IMGS/WIN98SE.EXE
Avatar billede deacon Nybegynder
03. februar 2002 - 15:19 #4
når du har kørt den fil der så ligger du de filer over på en diskette og genstarter computeren mens disketten er i drevet, og skriver i DOS:

format C:
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. februar 2002 - 15:22 #5
Du kan også bare åbne en dos-prompt og køre en format derfra.
(vel at mærke hvis ikke det er den disk som zp ligger på)
Og husk at vælge J for at "slippe" disken, eller bliver den ikke tømt. :)
Avatar billede resten Nybegynder
03. februar 2002 - 15:58 #6
Installationen og afindstalationen af Windows XP foregår faktisk ved at benytte samme fremgangs måde.
ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan indstaler og formater (afindstalation) og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her.
Og skal du så evt ha et andet system ind og ikke vil bruge xp igen skal du stoppe maskinen (F3) efter den har formateret sig selv
Avatar billede resten Nybegynder
05. februar 2002 - 12:46 #7
Takker :-)