Avatar billede asdfg Nybegynder
03. februar 2002 - 12:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

formatering

Jeg har Win 98´, jeg vil gerne formatere min harddisk, c-drevet. Hvordan gør jeg det???
Avatar billede nuki Nybegynder
03. februar 2002 - 12:03 #1
put din startdisk i og genstart din computer.
vælg start uden cd rom.
skriv format c:

-Nuki
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
03. februar 2002 - 12:03 #2
start den i dos og skriv format c.
husk naturligvis at tage backup.
Avatar billede nuki Nybegynder
03. februar 2002 - 12:05 #3
og hvis der står bad command

skal du lige ind i windows igen og kopiere  filen format.com fra c:\windows\command ind på disken.

-Nuki
Avatar billede asdfg Nybegynder
03. februar 2002 - 12:08 #4
problemet er at hverken mit cd-rom drev eller mit diskettedrev virker, derfor vil jeg prøve at slette min HD totalt og så se om jeg kan installere fra cd-rom.
Avatar billede nuki Nybegynder
03. februar 2002 - 12:09 #5
Det kan du jo ikke hvis dit cd rom drev ikke virker
Avatar billede nuki Nybegynder
03. februar 2002 - 12:10 #6
Men ellers bare tryk F8 en helvedes masse gange når du starter din maskine op så kommer der en menu hvor du kan vælge at du vil starte den i ms dos.
Avatar billede sluppi Nybegynder
03. februar 2002 - 12:11 #7
tryk F8 ved opstart.
vælg "kun kommandoprompt" og skriv format c: /s, så formatere du c-drevet og lægger systemfiler på samtidig.
dette kan lagde sig gøre, bruger jeg selv af og til med win98
Avatar billede asdfg Nybegynder
03. februar 2002 - 12:16 #8
Altså bare f8 ved opstart, kun kommandoprompt, og så ordret: format c: /s??
Hvad mener du med at lægge systemfiler på samtidig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2002 - 12:34 #9
format c: ved du hvad betyder :)
parameteren /s kopierer system filer ned på disken så du kan boote på din HD når den er formatteret
Avatar billede asdfg Nybegynder
04. februar 2002 - 17:50 #10
Den siger at der ikke er hukommelse nok til at fuldføre handlingen