Avatar billede strit Nybegynder
03. februar 2002 - 10:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ICQ + multiusers i winXP

Hejsa

Jeg har lige installeret ICQ på en maskine der kører winXP.
Computeren har to brugere, hvor den er er admin og den anden er normal (begrænset) bruger.
ICQ virker fint for admin brugeren, men hos den begrænset bruger, er det slet ikke muligt at starte ICQ.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg gør det muligt for den begrænset bruger, når brugeren skal forblive begrænset? (det virker nemlig når jeg laver brugeren om til admin).
Avatar billede double-g Juniormester
03. februar 2002 - 11:26 #1
højreklik på icq.exe filen og vælg - kør som - og sæt den til at køre som admin.
Avatar billede strit Nybegynder
03. februar 2002 - 11:40 #2
Hvis nogen kan fortælle mig:

hvordan jeg så får den til automatisk, at bruge en anden brugerkonto og password. sådan at brugeren ikke skal kende passwordet for at starte programmet.

så er jeg rigtig glad.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. februar 2002 - 14:17 #3
Hejsa,
jeg har blot gjort det at jeg har installeret ICQ på de enkelte kontoer, altså ikke blot en gang som man normal gør, men for hver bruger, så spørger den ikke hvem der skal logge ind eller password, men bare starter den....
Avatar billede strit Nybegynder
03. februar 2002 - 16:42 #4
det kan jeg ikke, da ICQ ikke kan installeres hvis man kun er normal bruger.
Jeg har så prøvet det samme (altså installeret for hver bruger), hvor jeg midlertidigt lave bruger kontoen om til admin imens jeg installerede ICQ. men så snart jeg laver den til bruger igen, så kan ICQ ikke startes.
Avatar billede little_john Nybegynder
15. april 2002 - 00:00 #5
Jeg har samme problem så jeg kigger lige med.. nogen der har fundet en løsning??
Avatar billede strit Nybegynder
28. august 2002 - 22:29 #6
Installere trillian, det virker