Avatar billede troels4514 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:37 Der er 23 kommentarer

Mistet partition.

Hej derude,

jeg har et megaproblem: Min 40GB HD med 3 partitioner på, kan nu ikke længere ses af noget som helst. Alt det software jeg har prøvet med viser at samtlige 40GB er uallokeret, og lokker med at ville oprette nye partitioner :-( Men jeg har vigtige data på den HD, og vil derfor gerne høre om der er nogen forslag til hvad der er galt, og evt. hvad jeg skal gøre for at redde de data. (For jeg tror de stadig ligger der).

Hilsen Troels
Avatar billede onki Nybegynder
02. februar 2002 - 21:39 #1
Hvad er dit styresystem ?
Hvilket filsystem burde det mistede være ?
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
02. februar 2002 - 21:43 #2
Har du prøvet med Partition Magic 7.0 ??? Den kan rede næsten alt !!!
Hent demo her : http://www.powerquest.com/partitionmagic/pmdemo.html

Mvh. Jan
Avatar billede troels4514 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:45 #3
Hej onki, jeg havde en NTFS med XP, som var det sidste styresystem der var boot'ed op inden partitionerne forsvandt. Det blev lukket normalt ned, og næste opstart var alt væk. Desuden havde jeg 2 FAT32 logiske drev samme extended partition. Men som sagt er alt væk, og jeg har en fornemmelse at der er blevet slettet noget MBR eller noget andet! Tak for hurtigt svar
Avatar billede backside Nybegynder
02. februar 2002 - 21:47 #4
stoltenborg>> Demo´en kan du ikke bruge til noget som helst.
Det er jo en DEMO, den simulere kun men kan ikke ændre noget.
Men der er jo heller ikke så dyrt at købe, ca. 900-1000 kr så vidt jeg husker.
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:47 #5
Jeg har oprettet et spørgsmål om lidt det samme som dig. Prøv at følge lidt med på mit spørgsmål og se om der er noget du kan bruge.

Ellers er jeg selv meget interesseret i at høre, hvordan du får løst dit problem. Kan du ikke lige skrive løsningen over på mit spørgsmål, når du har fundet den. På forhånd tak
http://www.eksperten.dk/spm/167242
Avatar billede dos Nybegynder
02. februar 2002 - 21:47 #6
IKKE BRUG PARTITION MAGIC - Har haft sammen problem (tog kun 21 timer at lave) Du skal ud i F-disk... Du kan nok ikke rede dine data...
Avatar billede troels4514 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:47 #7
"Downloading...." :-) Tak Jan
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
02. februar 2002 - 21:49 #8
backside>>> Sorry, vidste ikke at demoen IKKE virkede. Troede man kunne bruge den i 30 dage "for free". (Det kunne man med 5.0) Sorry.
Avatar billede troels4514 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:50 #9
Kender godt til problemer med PowerQuest software :-) Jeg er nu ikke ræd for at give det en chance. Jeg er som sagt fucked alligevel!
Avatar billede backside Nybegynder
02. februar 2002 - 21:50 #10
stoltenborg>> Så hedder det vist en TRIAL.  ;)
Avatar billede troels4514 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:52 #11
Er der ikke nogen af jer gutter der er hajer mht. Master Boot Record etc.....?????
Avatar billede backside Nybegynder
02. februar 2002 - 21:53 #12
Ved ikke om du kan blive klog på det her:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/file/structMBR-c.html
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. februar 2002 - 21:56 #13
Jeg har selv haft samme problemer med mistet partition, der kunne jeg ikke bruge partitionmagic til ret meget. Det var partitionmagic der i første omgang fik min partition til at går ned:-(

Det var med en fullversion partitionmagic
Avatar billede praetorian Nybegynder
02. februar 2002 - 21:56 #14
HMm, har aldrig haft problmer med Partition Magic, har selv 6.0 lige nu og den virker som den skal, den har adskillige gange sparet mig mange timer i genoprettelse/back up af data ved ændreing af partiations størrelse
Avatar billede asogaard Nybegynder
02. februar 2002 - 21:57 #15
prøv med easyrecovery fra www.ontrak.com, det er det eneste jeg bruger når jeg recover crashed disk og den har ALDRIG fjelt, trofast flipper...

Mvh
Anders
Avatar billede backside Nybegynder
02. februar 2002 - 21:57 #16
Det her lyder som noget brugbart læsestof:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterrGBER31-c.html
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
02. februar 2002 - 21:58 #17
Ellers prøv at surf her hen : http://www.zdnet.com/downloads/
Søg på ordet "partition", og der kommer mange nyttige progs frem. Bl.A. MBR-Rescue 1.0 samt MBR Tool 1.01. Det kan være de kan hjælpe. Kender dem ikke selv, men hvis man er desperat så vil man vel prøve alt ;-) Good Luck.

Mvh. Jan
Avatar billede oniel Nybegynder
02. februar 2002 - 22:06 #18
Du skal nok ud i noget programel der kan recover data ikke ændre partioner.

Jeg bruger selv et gaaaaammmeeelllt program der heder Tiramizu - det reder normalt alt for mig.

Du skal bruge en ny formateret HD til at smide de rekonstruerede data over på.
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. februar 2002 - 22:19 #19
Det er mange nyttige programmer, men de koster!!!

Skriv løsningen på:
http://www.eksperten.dk/spm/167242
Avatar billede onki Nybegynder
03. februar 2002 - 12:02 #20
Hvis du bruger winXP Kan du se alle dine partioner her:

Kontrolpanel>>Administration>>Computeradministration>>Diskhåndtering.

Detter er fra en win2000, men der er ikke den store forskel fra winXP.
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. februar 2002 - 18:41 #21
Her er 2 links. Der er nogle forskellige recovery programmer. De er dog langt fra gratis, men man kan downloade en demo til at starte med.
http://www.dtidata.com
http://www.atl-datarecovery.com
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. februar 2002 - 12:48 #22
Hvordan går det? Har du fået reddet nogle data???

Prøv evt. dette program(demo). Prisen står på siden:
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=getdataback&cn=&ca=10001
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
10. november 2002 - 10:09 #23
Kan du ikke lukke dit ?