Avatar billede nestle-79 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Husk navn og email cookie

Jeg har en mindre php tagwall der benytter sig af MySql. Jeg ville gerne have at man via et klik på en radio button kunne gemme sine oplysninger såsom; Navn og email via en cookie. Jeg aner bare ikke hvordan man gør.

Min kode:
-------

<?php
if($send){
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=debat.php\">";
echo "<br><br><br><br><span class=\"text\"><b>Tråden er tilføjet</b></span><br><br>";
$db = mysql_connect("localhost","*****","******");
mysql_select_db("kemi",$db);
$nyhed_dato = time();

mysql_query("INSERT INTO debat (navn, dato, email, hp, overskrift, tekst) VALUES ('$navn','$nyhed_dato','$email','$hp','$overskrift','$tekst')");

} else {
?>

          <form method=POST action=<? echo $PHP_SELF; ?> onSubmit="return confirm('Har du husket navn og overskriften?');">
            <div align="center">
              <table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="98">
                <tr>
                  <td height="240">
                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="184" bgcolor="f5f5f5">
                      <tr>
                        <td width="4%" height="273" valign="top">
                          <p><br>
                          </p>
                          <p>&nbsp;</p>
                        </td>
                        <td class=text width="96%" valign="middle">
                          <div align="left">
                            <p align="left"><b>Navn:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=navn>
                              <br>
                              Email:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=email>
                              <br>
                              Hjemmeside:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=hp value="http://">
                              </b> Husk http://<b><br>
                              Overskrift:</b><br>
                              <input type=TEXT class=but  name=overskrift>
                              <b><br>
                              <br>
                              Indl&aelig;g:</b><br>
                              <textarea name=tekst class=but cols="50" rows="5"></textarea>
                              <br>
                              <input type=SUBMIT class=button value=Send det! name="send">
                              <input type="reset" name="Reset" class=button value="Slet">
                          </div>
                        </td>
                      </tr>
                    </table>

Nogen der kunne hjælpe?

Mvh. Nestle
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
31. januar 2002 - 15:34 #1
Prøv denne, og se om den dur:...

<?
if($gem) {
setcookie("navn","$navn",TIME()+86400);
setcookie("email","$email",TIME()+86400);
}

if($send){
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=debat.php\">";
echo "<br><br><br><br><span class=\"text\"><b>Tråden er tilføjet</b></span><br><br>";
$db = mysql_connect("localhost","*****","******");
mysql_select_db("kemi",$db);
$nyhed_dato = time();

mysql_query("INSERT INTO debat (navn, dato, email, hp, overskrift, tekst) VALUES ('$navn','$nyhed_dato','$email','$hp','$overskrift','$tekst')");

} else {
?>

          <form method=POST action=<? echo $PHP_SELF; ?> onSubmit="return confirm('Har du husket navn og overskriften?');">
            <div align="center">
              <table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="98">
                <tr>
                  <td height="240">
                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="184" bgcolor="f5f5f5">
                      <tr>
                        <td width="4%" height="273" valign="top">
                          <p><br>
                          </p>
                          <p>&nbsp;</p>
                        </td>
                        <td class=text width="96%" valign="middle">
                          <div align="left">
                            <p align="left"><b>Navn:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<? echo $navn; ?>" name=navn>
                              <br>
                              Email:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<? echo $email; ?>" name=email>
                              <br>
                              Hjemmeside:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=hp value="http://">
                              </b> Husk http://<b><br>
                              Overskrift:</b><br>
                              <input type=TEXT class=but  name=overskrift>
                              <b><br>
                              <br>
                              Indl&aelig;g:</b><br>
                              <textarea name=tekst class=but cols="50" rows="5"></textarea>
                              <br>
                              Gem oplysninger:
                              <input type="radio" name="gem" value="gem"><br>
                              <input type=SUBMIT class=button value=Send det! name="send">
                              <input type="reset" name="Reset" class=button value="Slet">
                          </div>
                        </td>
                      </tr>
                    </table>
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 15:34 #2
<?php
if($send){
if($geminfo) {
setcookie("email",$email,time()+999999);
setcookie("navn",$navn,time()+999999);
}
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=debat.php\">";
echo "<br><br><br><br><span class=\"text\"><b>Tråden er tilføjet</b></span><br><br>";
$db = mysql_connect("localhost","*****","******");
mysql_select_db("kemi",$db);
$nyhed_dato = time();

mysql_query("INSERT INTO debat (navn, dato, email, hp, overskrift, tekst) VALUES ('$navn','$nyhed_dato','$email','$hp','$overskrift','$tekst')");

} else {
?>

          <form method=POST action=<? echo $PHP_SELF; ?> onSubmit="return confirm('Har du husket navn og overskriften?');">
            <div align="center">
              <table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="98">
                <tr>
                  <td height="240">
                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="184" bgcolor="f5f5f5">
                      <tr>
                        <td width="4%" height="273" valign="top">
                          <p><br>
                          </p>
                          <p>&nbsp;</p>
                        </td>
                        <td class=text width="96%" valign="middle">
                          <div align="left">
                            <p align="left"><b>Navn:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<?=navn$?>" name=navn>
                              <br>
                              Email:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<?=email$?>" name=email>
                              <br>
                              Hjemmeside:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=hp value="http://">
                              </b> Husk http://<b><br>
                              Overskrift:</b><br>
                              <input type=TEXT class=but  name=overskrift>
                              <b>
<input type="checkbox" value="yes" name="geminfo">Gem Navn og Email?
<br><br>
                              <br>
                              Indl&aelig;g:</b><br>
                              <textarea name=tekst class=but cols="50" rows="5"></textarea>
                              <br>
                              <input type=SUBMIT class=button value=Send det! name="send">
                              <input type="reset" name="Reset" class=button value="Slet">
                          </div>
                        </td>
                      </tr>
                    </table>

sådan en der! dog er det med checkbox og design må du selv om :)

/Mathis
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
31. januar 2002 - 15:37 #3
Jeg ville dog bruge en: type="checkbox" i stedet for type="radio"..
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:56 #4
Hmmm Det virker.. Den gemmer oplysningerne.. Bare lidt for godt.. Den ignorere helt hvis man vælger et nyt navn efter man har gemt småkagen.. :|
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:57 #5
Hvad? jeg afviste ikke oreilly's svar.. Hmm
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 15:58 #6
well thx for the 0 points :/
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
31. januar 2002 - 16:02 #7
Det må du fandme undskylde, det var IKKE med vilje...!
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 16:02 #8
hmmmm
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
31. januar 2002 - 16:04 #9
Hvordan får man den til at slette cookien og oprette en ny hvis man vælger et nyt navn? (Og husker at krydse af i gem)
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 16:05 #10
ask skolestofdk :)
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
31. januar 2002 - 16:07 #11
Hmmm Okay.. Hvis du kan blive sur over at jeg "snød" dig for 40 virtuelle point.. Kan jeg sende en flaske rødvin da?
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
31. januar 2002 - 16:09 #12
Tak for point :-]
Prøv denne i stedet:

<?
if($gem) {
setcookie("navnx","$navn",TIME()+86400);
setcookie("emailx","$email",TIME()+86400);
}

if($send){
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=debat.php\">";
echo "<br><br><br><br><span class=\"text\"><b>Tråden er tilføjet</b></span><br><br>";
$db = mysql_connect("localhost","*****","******");
mysql_select_db("kemi",$db);
$nyhed_dato = time();

mysql_query("INSERT INTO debat (navn, dato, email, hp, overskrift, tekst) VALUES ('$navn','$nyhed_dato','$email','$hp','$overskrift','$tekst')");

} else {
?>

          <form method=POST action=<? echo $PHP_SELF; ?> onSubmit="return confirm('Har du husket navn og overskriften?');">
            <div align="center">
              <table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="98">
                <tr>
                  <td height="240">
                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="184" bgcolor="f5f5f5">
                      <tr>
                        <td width="4%" height="273" valign="top">
                          <p><br>
                          </p>
                          <p>&nbsp;</p>
                        </td>
                        <td class=text width="96%" valign="middle">
                          <div align="left">
                            <p align="left"><b>Navn:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<? echo $navnx; ?>" name=navn>
                              <br>
                              Email:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<? echo $emailx; ?>" name=email>
                              <br>
                              Hjemmeside:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=hp value="http://">
                              </b> Husk http://<b><br>
                              Overskrift:</b><br>
                              <input type=TEXT class=but  name=overskrift>
                              <b><br>
                              <br>
                              Indl&aelig;g:</b><br>
                              <textarea name=tekst class=but cols="50" rows="5"></textarea>
                              <br>
                              Gem oplysninger:
                              <input type="radio" name="gem" value="gem"><br>
                              <input type=SUBMIT class=button value=Send det! name="send">
                              <input type="reset" name="Reset" class=button value="Slet">
                          </div>
                        </td>
                      </tr>
                    </table>
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 16:35 #13
er skam ikke sur! ser bare ingen grund til at hjælpe når du har valgt at afvise mit svar? så må hans jo være bedre...

den er nem nok! hvis du bare satte og lavede cookien om til xemail og xnavn

<?php
if($send){
if($geminfo) {
setcookie("xemail",$email,time()+999999);
setcookie("xnavn",$navn,time()+999999);
}
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=debat.php\">";
echo "<br><br><br><br><span class=\"text\"><b>Tråden er tilføjet</b></span><br><br>";
$db = mysql_connect("localhost","*****","******");
mysql_select_db("kemi",$db);
$nyhed_dato = time();

mysql_query("INSERT INTO debat (navn, dato, email, hp, overskrift, tekst) VALUES ('$navn','$nyhed_dato','$email','$hp','$overskrift','$tekst')");

} else {
?>

          <form method=POST action=<? echo $PHP_SELF; ?> onSubmit="return confirm('Har du husket navn og overskriften?');">
            <div align="center">
              <table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#000000" height="98">
                <tr>
                  <td height="240">
                    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="184" bgcolor="f5f5f5">
                      <tr>
                        <td width="4%" height="273" valign="top">
                          <p><br>
                          </p>
                          <p>&nbsp;</p>
                        </td>
                        <td class=text width="96%" valign="middle">
                          <div align="left">
                            <p align="left"><b>Navn:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<?=$xnavn?>" name=navn>
                              <br>
                              Email:<br>
                              <input type=TEXT class=but value="<?=$xemail?>" name=email>
                              <br>
                              Hjemmeside:<br>
                              <input type=TEXT class=but  name=hp value="http://">
                              </b> Husk http://<b><br>
                              Overskrift:</b><br>
                              <input type=TEXT class=but  name=overskrift>
                              <b>
<input type="checkbox" value="yes" name="geminfo">Gem Navn og Email?
<br><br>
                              <br>
                              Indl&aelig;g:</b><br>
                              <textarea name=tekst class=but cols="50" rows="5"></textarea>
                              <br>
                              <input type=SUBMIT class=button value=Send det! name="send">
                              <input type="reset" name="Reset" class=button value="Slet">
                          </div>
                        </td>
                      </tr>
                    </table>
Avatar billede oreilly Nybegynder
31. januar 2002 - 16:36 #14
*GG* emailx og navnx skal være xemail og xnavn :)