Avatar billede bossyboy Nybegynder
31. januar 2002 - 14:14 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket digitalt kamera???

Jeg skal til at købe et digitalt kamera!!! jeg vil selvfølgelig helst have mest mulig for pengene så hvilket skal jeg købe?? Må højest koste 4000kr eller hvert fald der omkring... hvad skal man kigge efter???
Jeg har set et i Merlin: Rollie Digital kamera: 3,3 mio pixel, 3 x optisk og 2 x digital zoom. LDC farve monitor TFT. Autofokus fra 40 cm til uendelig. lukker automatisk fra 2 sek. til 1/500 sek. Autoblitz med auto fill-in, off, samt rødøjne reduktoin. selvudløser. inkl. software, USB og video kabel, taske og rem, batterier samt 16 MB CF hukommelseskort.
Før 6.999 nu 3.999
Er det et gotd køb??? HURTIGT SVAR HELST
Avatar billede manon Nybegynder
31. januar 2002 - 14:17 #1
Canon PowerShot G2 eller et Canon Digital IXUSv
Avatar billede manon Nybegynder
31. januar 2002 - 14:18 #2
Men IXUS far Canon som du bla. kan se her: ttp://www.canon.dk/index1.htm er nok det bedste bud på et perfekt digitalt kamera!
Avatar billede papsnedker Nybegynder
31. januar 2002 - 14:18 #3
Køb det før din nabo.  (eller mig) :-)

Venligst
Paps
Avatar billede pft Nybegynder
31. januar 2002 - 15:39 #4
Prøv det først.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
31. januar 2002 - 16:34 #5
jeg synes ikk helt i har svaret på hvadf man skal kigge efter!!!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
31. januar 2002 - 16:35 #6
hvad er et perfekt digitalt kamera kan man så spørge - det er jo efter behov - men korrekt det er et rigtig godt kamera.
Men med en pris på ca. 5000 kroner er det måske lige i overkanten af hvad man vil ofre på "pjat", som var formålet her!

bl.a. derfor fremhævede jeg et godt kamera som har et par år på bagen - men stadig bruges professionelt, da det eksempelvis kan smide dine billeder direkte som tiffer i stedet forkomprimerede jpg´s.
Avatar billede pft Nybegynder
31. januar 2002 - 16:41 #7
Prøv at se denne link?Der kan du læse om næsten alle digital kameraer.http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. februar 2002 - 14:07 #8
jeg havde ikke lige læst spøgsmålet ordenligt!

det kamera du selv taler om er helt iorden, efter de specifikationer du selv nævner - men tjek lige at den sensor der indfanger lyset - det ksal helst være en CMOS.

Og husk så at stil alle de spørgsmål du kan komme i tanke om til fohandleren før end du køber!
Avatar billede anjensen1 Novice
02. februar 2002 - 03:06 #9
Jeg synes dit tilbud lyder flot
De vigtigste ting i forbindelse med digitale fotoartikler er antallet af pixels -der er 3,3 rigtigt flot -Ikke i top men du får et kamera som vil kunne give dig fine billeder i a5 størrelse og ok i a4 men så stopper vi!
Det næste som du skal tænke på er objektivet.
Er det et 'godt' objektiv?
Den enste måde er at tage et billede af et forvrængningsgitter obtikken må hverken danne 'kugle' 'hule' eller trapez OVERHOVEDET!
Så er der obtikkens f value, Her angives hvor lysstærkt kontra dybdeskarpt obtikken yder.
Tænk slutteligt på at digital zoom stort set er værdiløs fordi det plot øger pixel størrelsen = mindre skarphed
Her er dit Rollei fint kørende fordi det er med høj optisk zoom.
Alt alt et fedt kamera som jeg til den pris næsten vil æde min hat på er et demokamera dvs der har været mange fumlere igang med dit kamera.. har det måske enda været en tur på gulvet??
Kig GRUNDIGT på den udkårede og forlang FULD ubegrænset garanti
Så er du fint kørende -god fornøjelse
mvh/a.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
02. februar 2002 - 22:07 #10
Det var vist et godt tilbud.... men det var oss kun mandag det gjaldt.... PIS... Merlin og deres Mandags Kup....
Avatar billede kaalle Nybegynder
02. februar 2002 - 23:50 #11
Du skal ik være så ked, der er masser af andre gode digital-kameraer derude. Hvis du vil ha et som ikke er for stort, og som samtidig tager gode billeder, ja så er Canons Ixus V nok svaret. Det er meget småt (= let at have med overalt), tager rigtig gode billeder og har også mulighed for at optage videoklip. Det har 2x optisk og 2,5x digital zoom, samt 2.1 Megapixel som er nok til de fleste (pånær hvis du har tænkt dig at printe meget i A4 format! Kameraet kan findes billigst til 4395kr, hos kamerahuset som ligger på Nørrebro. http://www.kamerahuset.dk/

Hvis du ellers finder nogle tilbud som du godt vil tjecke lidt ud, så kan du jo kigge på det her testsite som jeg selv er en ivrig bruger af, og det er ikke alt for kompliceret det som der bliver skrevet:
http://www.dcresource.com/

Mvh Kaalle
Avatar billede manon Nybegynder
03. februar 2002 - 04:06 #12
kaalle >> det er jo noget jeg allerede har svaret på *s*
Avatar billede manon Nybegynder
03. februar 2002 - 04:07 #13
bossyboy >>

Få fat i et IXUS - du kommer ikke til at fortryde *s*
Avatar billede kaalle Nybegynder
03. februar 2002 - 15:21 #14
manon >> det kan godt være, men jeg puttede lige lidt prisinformation med! *s* God weekend!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. februar 2002 - 10:48 #15
anjensen1> ikke for at betvivle nogens kompetance, men jeg mener at eksempelvis lyssensoren er mindst lige så betydningssfuld for resultatet som antallet af pixels, altså hvis man er oppe over 2,0
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. februar 2002 - 10:50 #16
håber vi har været til hjælp, men du får tilsyneladende ikke så meget ny information, eller ?

:-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 10:46 #17
haloooo
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:42 #18
har du fået investeret dine penge i noget godt kram ?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
01. juli 2002 - 09:42 #19
tak for alle jeres svar... og undskyld den urimelige ventetid... håber jeg har fordelt pointene rimeligt...