Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
31. januar 2002 - 13:45 Der er 12 kommentarer

Hvordan laver i logoer ????

Hej eksperten......

Jeg vil gerne vide HVORDAN man laver fede logoer ?
Jeg har prøvet tutorials men det hjælper ikke her...!
Så hvis der er nogen af jeg der gerne vil hjælpe mig, så kontakt mig på sweetbaljit@hotmail.com

Hilsen <JuLeKnAsSeN> julemanden2002
Avatar billede agony Nybegynder
31. januar 2002 - 13:46 #1
skaf dig photoshop og prøv igen og igen og igen det er den eneste måde man bliver god på.
Avatar billede klatten Nybegynder
31. januar 2002 - 13:48 #2
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
31. januar 2002 - 13:53 #3
Et logo kan du lave i næsten alle tegneværktøjer, som f.eks. Illustrator og CorelDraw, og selvfølgelig også i Photoshop.

Husk når du laver et - lav den gerne i vektorgrafik hvis det er noget tegnings-agtigt - så kan du forstørre den bagefter.

Hvis det derimod er noget pixelbaseret, så lav den ret stor fra starten, det er nemmere at gå ned i størrelse - end omvendt!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
31. januar 2002 - 13:53 #4
Jeg bruger photoshop !

Hvis nogen af jer er flinke, så skriv jeres e-mail, så jeg kan kontakt jer.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
31. januar 2002 - 13:57 #5
keld@prolight.dk - men er først tilbage i morgen tidlig
Avatar billede prodic Mester
31. januar 2002 - 14:02 #6
Det er en længere proces du snakker om. Og du skal først have defineret hvad du mener med logo. Snakker du om et virkeligt logo eller den misforståede opfattelse på Eksperten.dk(det der reelt er et stykke topgrafik)

Når du nu har besluttet dig for at lave et logo, så skal du have en klar ide om hvad du vil lave. Lav nogle grovskitser på noget normal papir og forsøg at ramme/tegne noget der minder eller kunne illustrere firmaet gennem logoet.
Når du har gjort det, så sæt dig ind til dit grafikprogram(Illustrator eller Photoshop alt efter hvad du har fået defineret i starten) og forsøg at producere dit logo ud fra dine tegninger.
Du har tilsyneladende gennemgået en del lektioner/tutorials fra diverse sider - du mangler bare at kunne kombinere de enkelte elementer til en helhed. Når du kan det(hvilket oftest er formålet med tutorials) så er du et godt skridt på vejen til at lave "topgrafik"/logoere.

Skal det være den rigtige form for logoere, så er der ingen vej udenom Illustrator eller et andet vektorbaseret program. At bruge et pixelbaseret program som Photoshop vil betyde en væsentlig forringlse i kvaliteten af logoet.

Så leg dig frem - og husk det med Rom. Den blev ikke bygget på én dag - de bygger faktisk endnu.
Avatar billede nonick Nybegynder
31. januar 2002 - 18:00 #7
Photoshop er fedt til logoer, men jeg bruger en lidt mindre "traditionel" udvej, nemlig "Bryce"
Avatar billede baitianlong Nybegynder
02. februar 2002 - 23:51 #8
Hvis du skriver noget tekst i photoshop og giver det layer som teksten er i noget "blending option" ved at højreklikke på layeret.
Kan du gøre mange sjove ting, som jeg tror du vil finde inspirerende
Avatar billede noia Nybegynder
04. februar 2002 - 08:32 #9
Du skal være velkommen til at skrive til mig på noia@cool.dk eller chen@astongroup.com - jeg har lavet en del af slagsen, uanset om der er tale om "topgrafik" eller logoer, i Photoshop, Paint Shop Pro, 3D Studio MAX, og et par andre, så hvis der er noget mere specifikt, du vil have hjælp til, så siger du bare til - derudover så er Prodic's svar ret godt - grafik handler rent teknisk om at øve sig, øve sig, øve sig, etc. - men det hele starter med en idé, og lysten og evnen til at overføre den til et andet medie. Og eftersom håndtegning tit er nemmere end at bruge en mus, og der ikke er så mange, der ejer en digitizer, så er det en ret god idé, at føre din idé ned på papir først, enten som tegning, koncept-tegning, eller bare som tekst, så du kan refinere hvad det egentlig er du vil frem til, før du går igang - ellers ender det meget nemt med et meget rodet resultat, og generelt er logoer faktisk bedst hvis de har en vis grad simplicitet over sig...

God fornøjelse :-)

~Christian
Avatar billede bayzer Nybegynder
04. februar 2002 - 08:49 #10
Prøv dig frem -

evt en fadende baggrund, lidt http://www.phong.com/tutorials/grid/
lidt http://www.phong.com/tutorials/colordodge/ og måske lidt http://www.phong.com/tutorials/lightingeffects/ . Hvis du prøver g prøver kunne det måske blive godt ?? Ellers er det generelt som Agnoy siger. prøv, prøv prøv, prøv, og prøv igen. Hvis du har lavet dit logo og ved hvad du vil have, kan du lave et fedt logo, næsten hver gang. -Bayzer
Avatar billede fnaz Nybegynder
20. marts 2002 - 23:30 #11
Photoshop 6,0 er et rigtig fedt program, jeg er også først lige begyndt at bruge det for et par uger siden, og kan allerede lave pænt fede logoer...
Lærer noget nyt hver dag - Intet svært over det...

Øvelse gør mester :)
Avatar billede bayzer Nybegynder
24. marts 2002 - 16:58 #12
fnaz har ret... det er som alt andet.. man skal lige have lidt øvelse, og så kører det bare...