Avatar billede bentn Nybegynder
29. januar 2002 - 17:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

underligt bredformat i mediaplayer

Når jeg spiller movieklip med mediaplayeren ser billede format helt underligt ud, det som om det er "strukket" ud som en overdrevet 16:9 widescreen format, hvo'n for man det "normal" igen

(har prøvet begge 6.4 og 7.1 MP udgaven)
Avatar billede doublen Nybegynder
29. januar 2002 - 17:41 #1
Hvad for et mediaplayer har du?
Avatar billede bentn Nybegynder
29. januar 2002 - 17:54 #2
begge, står øverst
Avatar billede bentn Nybegynder
29. januar 2002 - 18:03 #3
kan det skyldes at jeg lige har smidt et gammel grafik kort i maskinen..?- har dog aldrig set det før
Avatar billede bentn Nybegynder
29. januar 2002 - 18:10 #4
afspilling: bred 30cm - højde 15cm på en 1024X768 skærmopløsning det jo noget vildt!
Avatar billede bentn Nybegynder
29. januar 2002 - 18:41 #5
ingen hjælp????????????????????
Avatar billede bentn Nybegynder
29. januar 2002 - 19:08 #6
kom nu eksperter!- det et problem jeg meget gerne og meget hurtigt vil have løst!- når jeg afspiller et movie klip breder formatet  sig enormt ca. 30cm bred og 15cm høj.
Jeg har prøvet at gensinstallere:..
-Win98
-Driver fra grafik kort
-Directx 8.1
-Mediaplayer 6.4 og 7.1
men lige meget hjælper det,den viser formatet stadig i oven nævnte beskrivelse
- så grav nu de go'e guldkorn frem!!!!!!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. januar 2002 - 08:51 #7
hvilket videoklip viser du, har du set det uden problemer før - for det er jo faktisk muligt at lave et bredere billede end almindeligt 16:9 - men proportionerne burde dog ryge!
Avatar billede bentn Nybegynder
30. januar 2002 - 13:42 #8
Det er både avi'er og mpeg
Jep, har set dem uden problemer før, den strækker billedeformatet ud, lige efter man har kilkket på filen når den afspiller.

Jeg er i gang med at teste mine grafik kort (for at cheke noget med strømstyring), men efter det var sat i vidste det så movieklipsne på denne overdrevet måde.
Det er et grafikkort jeg har brugt mange gange før uden problemer..så det er lidt underligt..
Skal i dag sætte et andet grafik tilbage i maskinen, så det jo muligt det ændre på det og det bli'r "normalt" igen.-Men jeg tænker på om der er nogle data'er som roder rundt i systemet.-hmmm....men det ser ud som om propotionerene er røget big time.
Avatar billede bentn Nybegynder
30. januar 2002 - 16:14 #9
nå, har installeret nyt grafik kort og det hjalp ikke..det lugter af Format c - "GAB"
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. januar 2002 - 16:16 #10
brug en registreringsdatabase cleaner.

regclean fra ms.

det er freeware og vil sikkert virke!
Avatar billede bentn Nybegynder
30. januar 2002 - 18:14 #11
Jeg har RegClean ( http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml)
men er ikke helt med på hvad jeg skal gøre..?
Avatar billede bentn Nybegynder
30. januar 2002 - 18:30 #12
okay, det har jeg prøvet...hjalp desværre ikke
Avatar billede bentn Nybegynder
31. januar 2002 - 19:29 #13
En,"Format C" fik det til at virke igen
Avatar billede bentn Nybegynder
31. januar 2002 - 19:31 #14
..så desværre kan jeg ikke oplyse hvad fejlen i virkeligehden var da jeg ikke selv fandt den