Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. januar 2002 - 19:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

billede til "wireframe"!!

hej igen

jeg tænkte på om der var nogen der ved om man kan lave et billede om til en slags wireframe?
altså jeg har et billede, og det ville være fet hvis jeg kunne få lavet det om til wireframe, eller hvis det ikke er det rigtige udtryk, så skal det laves om sådan at det kun er streger det består af!

hvis i ikke forstår så bare spørg

håber i kan hjælpe .. Mr bob
Avatar billede moefelt Nybegynder
28. januar 2002 - 22:48 #1
hmm - der findes desværre ikke et filter der helt nøjagtigt gør det du efterlyser - øv ;-)

Mr. Moefelt
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. januar 2002 - 22:55 #2
ØV! nå men hvordan vil det så være nemmest at gør syntes du? jeg tænkte på at tage billedet og se tegne de lines op som jeg skal bruge og derefter paste dem ind i et nyt billede! ville det vær en dårlig ide?
Avatar billede m-lab Nybegynder
29. januar 2002 - 08:15 #3
Du skal snyde øjet...

Vandrette streger:
Lav en kopi af dit billede (højreklik i billedets blå bjælke->duplicate). Fyld det med hvidt. Gå i canvas size og lav højden om til 1 pixel. Dobbeltklik på baggrundslaget og sig ok til at kalde det "Layer 0". Gå i canvas size igen og lav højden om til 2 pixel.
Så har du et bredt billede med en lang lige streg og en tilsvarende "tom".
Vælg alt (Ctrl+a) og gå i edet->define pattern->ok.
Valg nu dit billede. Lave et nyt lag og gå i edit->fill, brug dit pattern fra før. Så fyldes hele billedet med hvide streger.

Nu er det du skal lege med opacity på laget.., OG blend mode. Prøv overlay, color burn, color dodge eller lign. og juster med opacity.
Avatar billede noia Nybegynder
29. januar 2002 - 08:43 #4
Tjah, der findes nok mange gode metoder, manuelt og automatisk - man kan evt. også bruge Adobe Illustrator som har et par sjove små funktioner. Der tegner man "paths" rundt omkring i outlinen af det man vil lave, og derefter kan man bruge et tool, der hedder "Mesh", der trækker paths henover, på en måde, så det passer med det antal vertices, der er på de mellemliggende paths - dvs. tværgående horisontalt og vertikalt. Det er hurtigt, nemt, og temmeligt effektivt - det ser endda også godt ud ;-). Men det kræver, at man sætter sig ned i en times tid, og sætter sig ind i Illustrator, desværre.

Svaret fra m-lab er også en ret okay måde at gøre det på, men det er som han også selv udlægger det, et synsbedrag, så effekten KAN laves bedre - bare ikke halvt så nemt. :-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. januar 2002 - 15:18 #5
cool nok! men det du skriver med at sætte sig ned og lære det, er ikke noget problem,man vil trods alt gøre noget for at det bliver pænt!
Avatar billede noia Nybegynder
29. januar 2002 - 16:48 #6
Hehe, du kan evt. prøve at sende mig nogle koncept-tegninger eller lignende på noia@cool.dk - så kan det være jeg kan hjælpe dig yderligere, hvis du får brug for det.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. januar 2002 - 17:06 #7
cool nok! ser på det!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. januar 2002 - 17:09 #8
hov jeg tror vidst at jeg skal ligge udtrykket "col nok" af mig, den kommer lidt for tit! :-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. marts 2002 - 08:33 #9
takker!