Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 12:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

scsi-controller

jeg skulle skifte scsi kort/bus tilsluttet cd-rom, over i en ny maskine,
fra pentium 75 mhz til  Amd k6 2 350 mhz, godt nok med de gamle driver, og det virker ikke der kommer ikke nogen direkte fejlmeddelse cd-rommen virker bare ikke så jeg kan ikke få win.95 ind, er det mon nok bare at finde nye driver på nettet. Kortet hedder så vidt jeg kan se kun adaptec EZ-SCSI Lite
v.312
Avatar billede joker73arb Nybegynder
10. juni 1999 - 12:47 #1
Dit problem er sansynligtvis ikke et driverproblemmen enten en BIOS opdatering (jeg går ud fra at du har fået nyt Motherboardog CPU) idet at den eksiserende BOIS evt. har problemer med hvisse kort), eller en konflikt der gør at maskinen ikke kan detecte dit SCSI kortved opstarten. Disse adresserkan du ændreinden i din BOIS. Den står garantere p.t. til automatic...hvilket ikke altid virker helt efter hensigten.

håber at det hjælper...
Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 12:52 #2
hvor i bios skal jeg rette helt nøjagtig og til hvilken adresse?
Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 12:53 #3
ps. kortet hedder AVA 1505 og jeg kan ikke få win.95 ind da SCSI går over cd-rommen og ikke virker
Avatar billede joker73arb Nybegynder
10. juni 1999 - 13:00 #4
Hvad er det for en BOIS du har...Det kan du se i opstarten af Pc'en hvor den viser der hvilke diske der er..
Er det en AMI eller AWARD?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. juni 1999 - 13:04 #5
Husk lige på at SCSI cd-rom drev kræver en bootdisk, der er lavet til scsi devices!!!!
Det var den fejl jeg gjorde første gang jeg kørte scsi!!
Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 13:18 #6
award bios- er det en boot disk med cd-rom-scsi driver på,du mener, så er det den jeg har, men de er gamle?
Avatar billede hsh Nybegynder
10. juni 1999 - 16:09 #7
jeg har rettet pci/isa til ikke pnp (det er jo et gammelt kort) og interrupt 11 så finder den selv adressen de gamle driver virkede, så joker73arb havde det rette svar dog lidt mangelfuldt for en nybegynder som mig