Avatar billede pjuler Nybegynder
26. januar 2002 - 22:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke høre mit midi-keyboard

Jeg har købt et brugt midi-keyboard og har desuden købt et specielt stik som skal bruges til at tilslutte midi-keyboardet til joystikporten på lydkortet. Det lyder umiddelbart lidt underligt men det skulle være rigtigt nok at det er denne vej lyden skal ind. MEN der kommer ikke en lyd når jeg prøver at optage i Creative WaveStudio eller andre programmer. Det virker fint med microfon.
Avatar billede disable Nybegynder
26. januar 2002 - 22:30 #1
Du kan heller ikke bruge et MIDI keyboard til at optage Wave med ;o)

for at bruge MIDI funktionen, skal du bruge et decideret MIDI-program.. eks. Midisoft Studio.
Avatar billede pjuler Nybegynder
26. januar 2002 - 22:32 #2
Det er jeg da godt klar over. Jeg bruger f.eks. Cool Edit eller Sound Forge
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. januar 2002 - 23:09 #3
Midisoft studios dér kan du lave din musik..
Du kan sagtens bruge din spilport til midi in men du skal konfigurere porten til det..
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. januar 2002 - 23:10 #4
sorry >Kratfuskeren så ikke du havde skrevet det med midisoft.. ??
Avatar billede pjuler Nybegynder
26. januar 2002 - 23:33 #5
problemet er nok konfigureringen af spilporten
Avatar billede pjuler Nybegynder
26. januar 2002 - 23:34 #6
hvordan kan jeg konfigurere den til midi input
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. januar 2002 - 23:36 #7
under egenskaber, tror jeg!!
eller egenskaber for dit midi in/out modul  jeg kan ikke huske hvad det hedder
Avatar billede pjuler Nybegynder
26. januar 2002 - 23:56 #8
jeg har prøvet det men det virker fortsat ikke. Jeg har prøvet i ret lang tid efterhånden og dropper det for i aften. Forsøger igen i morgen, så hvis der skulle være nogle gode råd..........
Avatar billede pjuler Nybegynder
13. februar 2002 - 18:22 #9
Problemet har vist sig at være forkert opsætning af joystik-port.