Avatar billede cerb Nybegynder
26. januar 2002 - 17:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

convert cda til mp3

Hejsa.
Jeg kunne godt tænke mig et program til at converte cda og wav filer til mp3 !

Men hvilket er bedst ??
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. januar 2002 - 17:40 #1
brug audiocatalyst 2.1...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. januar 2002 - 17:42 #2
se på www.tucows.com hvis du henter et program som musicmatch jukebox, så henter den også selv de rigtige titler på dine CD/numre via CDDB.
Avatar billede Beach Mester
26. januar 2002 - 17:42 #3
Jeg bruger selv Audiograbber som er et kanont ok prog. til at ribbe og conv. cda til mp3.
Trail kan downloades her:
http://www.audiograbber.com-us.net/

//Beach
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. januar 2002 - 17:44 #4
Direkte link til musicmatch (det er freeware):
http://opasia.tucows.com/mmedia/preview/193493.html

Lunk til andre audio produkter ved tucows:
http://opasia.tucows.com/mmedia/audioplay.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. januar 2002 - 17:46 #5
audiograpper i trial kan da ikke grappe en hel cd på en gang kan den.
Avatar billede Beach Mester
26. januar 2002 - 17:49 #6
>>>james_t_dk

Nej, den grabber kun 4 nummere ad gangen, men med lidt snille så kan man nemt uden at snyde få den til at grabbe hele skiven!
Der blev forøvrigt heller ikke spurgt om det skulle være et gratis-prog, men om hvad der var det bedste:-)

//Beach
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. januar 2002 - 17:51 #7
Beach>> Men det bedste er jo den enkeltes mening.
Personligt er jeg vild med Musicmatch, fordi den henter alle info om CD'en ved CDDB. Jeg har lige MP3'et hele min CD samling, uden at skulle skrive titlen på et eneste nummer, fordi CDDB levere alle albums oplysningerne....
Avatar billede arne_byste Nybegynder
26. januar 2002 - 17:56 #8
MusicMatch er ok, men vil afgjort anbefale dig programmet CDex...meget simpel ripper, du bestemmer selvfølgelig selv Bitrate osv, dette program henter også navne på numre fra en CDDB....

Hent det her:
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=CDex&cn=&ca=10001
Avatar billede convincing_john Nybegynder
26. januar 2002 - 18:18 #9
CDex er godt, bruger det selv, kan også lave om til mp3, m.m..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. januar 2002 - 18:30 #10
cdex er for fedt! jeg bruger det også selv!
Avatar billede cerb Nybegynder
26. januar 2002 - 19:02 #11
hmmm sikke en masse forslag :DD

Hvilket kan så tage en hel cd uden at jeg skal registere mig osv ??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. januar 2002 - 11:01 #12
Musicmatch!

Men hvis du køber musicmatch kan du grappe/brænde hurtigere, ellers er det en fuld version jeg har lagt et link til.
Avatar billede cerb Nybegynder
27. januar 2002 - 12:42 #13
takker :DD
Avatar billede frisby Nybegynder
08. august 2002 - 20:19 #14
Jeg har også cdex, men når jeg skal starte programmet kommer der en komentar "ASPI for Win32 is not installed correctly" og så trykker jeg på ok og kommer ind i programmet, men der sker ingenting, også om der er en cd i cd-romet. Hvad skal jeg gøre? Hjælp?