Avatar billede jacobchr Nybegynder
25. januar 2002 - 19:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken seriøs workstation ?

Jeg søger nogen gode ideer til en hurtig workstation. Og evt. forbedringer til mit eget forslag.

Af krav er ;
Pentium 4 eller dual p3.
SCSI harddisk på 10 eller 15.000 omdr. Helst lille og hurtig, så 18 Gb er nok.
½ Gb RAM

Når jeg surfer rundt på dell.dk, ibm.dk, hp.dk, amitech.dk osv. Så sælges "seriøse" workstations med PC133 SD-RAM og IDE harddisk .... noget jeg har misforstået ? :-)

Prisen jeg vil give er maks. 18-20.000.- unden skærm og software. Da jeg har en lovlig Linux Slackware :D

/jacob
Avatar billede dar Nybegynder
25. januar 2002 - 19:45 #1
Noget rimelig seriøst er vel en Athlon mp + din 15000 omdr. HD + ½ - 1 GB ram.
Avatar billede dar Nybegynder
25. januar 2002 - 19:45 #2
333 MHz ddr-ram selvflgelig :)
Avatar billede yonzie Nybegynder
25. januar 2002 - 19:55 #3
Det er desvaerre lidt svaert at faa `serioese' workstations i .dk medmindre man er et firma, og man ved hvor man skal kigge. Jeg vil anbefale dig at bygge en selv. Du kan eventuelt faa en ven til at samle den, eller finde en paa sharksforum.com.

Hvorfor er AMD ikke med i dine planer? Jeg sidder med en rigtig rigtig dejlig Dual-AMD kasse under bordet.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
25. januar 2002 - 19:55 #4
Jamen AMD er da til spille Pc'er ikke ? Jeg foreslog selv Intel da den skal være oppe 24*7*365.

Eller AMD er måske blevet stabile på det punkt nu ? Tænker ikke på test men erfaring.

/jacob
Avatar billede yonzie Nybegynder
25. januar 2002 - 20:19 #5
Min maskine koerer 24/7/365. Den knaekker blandt andet RC5koder for distributed.net (team 2115), saa den staar paa MAX cpu belastning hele tiden. Den er ganske stabil. Normalt har jeg ingen problemer med den.

HW:
Kabinet: Addtronics 7896A
Motherboard: Tyan Tiger MP
CPU: 2x AMD AthlonXP 1600+ (1400Mhz)
RAM: 512MB Apacer PC2100 DDR Reg. ECC
GFX: ATI Radeon VIVO 64MB
SCSI: Tekram 390U2W controller
Lyd: Creative Sound Blaster Live! (den originale)
Netkort: Intel Pro 100+
IEEE1394: VIA firewire kort
Disk1: Quantum Atlas 10KIII 18GB (SCSI)
Disk2: IBM 1GB ting (gammel) (SCSI)
Disk3: 2x Seagate 27GB i Raid 0 (IDE)
CD-ROM: Plextor UltraPlex40
Brænder: Plextor PlexWriter 12/4/32
8 blæsere
http://pronboxx.com/monstarr_front.jpg
http://pronboxx.com/monstarr_side.jpg

Tyan er netop kommet med deres Tiger MPX, som er den `nye' generation, med 64bit/66Mhz PCI, og lignende forbedringer...
Der kommer ogsaa snart Dual-AMD motherboards fra Asus, MSI og Epox.

Hvad skal du bruge maskinen til ?
Avatar billede yonzie Nybegynder
25. januar 2002 - 20:20 #6
Avatar billede jacobchr Nybegynder
25. januar 2002 - 20:45 #7
Fandt billederne aligevel :-)
Det jeg skal bruge maskinen til er udvikling af php, linuxprogrammer, VMware (til at have en virtuel Windows 2000 med ASP).
Maskinen vil komme til at køre med VMware åbnet i "et vindue" det meste af tiden. Ret RAM-krævende.

Det almindelige PC'er jeg har arbejdet ved med VIA-chipset, både på Intel og AMD. Synes jeg har været noget langsomme selv om CPU'en har været 800+ Mhz.

Hvorimod jeg synes Intel's BX, LE er ret hurtige. Måske måske AMD's til MP CPU'erne er bedre ?

/jacob
Avatar billede jacobchr Nybegynder
24. april 2002 - 10:11 #8
lukker snart
Avatar billede jacobchr Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:41 #9
lukker