Avatar billede chruker Nybegynder
25. januar 2002 - 00:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til TVTool

Jeg sidder lige og rodder med tv-out funktionen på mit Asus v8200 TI500 Deluxe kort. Kortet bruger Philips' SAA7108 chip til tv funktionerne, men den understøtter TVTool desværre ikke særlig godt.

TVTool har dog en dejlig masse funktionalitet som jeg derfor søger i et alternativ program.

Det vigtigste er en short-cut til at skifte mellem billed på monitor og tv.

Er der nogen der kender et alternativ til TVTool ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. januar 2002 - 09:43 #1
Det kedelige alternativ, er grafikkort producentens egne drivere. Det er helt ufatteligt så lidt support de giver til TV-Out, men det er desværre et faktum.

Jeg har dog hørt om en ny TV-Tool v. 6,0 Beta, der skulle understøtte visse Phillips chipset også. Den skulle være på www.tvtool.de - men jeg har ikke selv ledt efter den endnu.
Avatar billede chruker Nybegynder
31. januar 2002 - 10:46 #2
Jeg har prøvet den sidste nye (fra 23. januar 2002) og den virker også, men desværre kun første gang jeg køre programmet efter at jeg har installeret det. Det er jo sikkert kun et spørgsmål om tid inden de fejl er luget ud af beta versionen, men indtil da kunne det være rart med et alternativ.
Avatar billede chruker Nybegynder
21. februar 2002 - 15:04 #3
Jeg vil bare sige at det lader til at problemerne er blevet rettet i beta versionen fra den 18. februar 2002, så derfor lukker jeg nu dette spørgsmål. Men tak fordi du gad at deltage Ole :-)