Avatar billede kboecher Nybegynder
22. januar 2002 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

navigering uden mus men med tastetur

Er der nogen der ved hvordan man laver en menu på eksempelvis tre links/knapper, hvor man bruger eksempelvis piletaster til at navigere sig op eller hen ad menupunkterne og når brugeren så trykker på eksempelvis return, da folder sig så en en ny menu ud, eller åbner et nyt vindue.

Et passende svar ville være en god beskrivelse eller en henvisning til en tutorial, en god bog eller lignende.

MVH kboecher
Avatar billede helle_fred Nybegynder
22. januar 2002 - 15:43 #1
Man kan springe fra link til link på en webside ved hjælp af tabulatortasten - og vælge med Enter. checkboxes og radiobuttons kan afkrydses med mellemrumstasten.
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
25. januar 2002 - 22:04 #2
Jeg kan give dig en menu der folder sig ud når du klikker på et overskrifts-link fx.

Overskriftslink
-Link1
-Link2
-Link3
Avatar billede kboecher Nybegynder
27. januar 2002 - 15:03 #3
Ok jeg forklarer lige forfra. Jeg kan ikke bruge select() eller focus() da disse metdoer ikke understøtter link objektet. Jeg kan heller ikke bruge acceskey eller browseren, da jeg ikke kan præsselecte et bestemt objekt og desuden er man tvunget til at bruge Alt knappen samtidig med den bestemte key - hvilket ikke er det jeg er ude efter.
Avatar billede kboecher Nybegynder
31. august 2002 - 13:29 #4
Jeg fandt selv ud af det, så sådan er det.