Avatar billede rrm Nybegynder
21. januar 2002 - 22:58 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Kritik/kommentar af hjemmeside...

Davs...

Hu har jeg i længere i arbejdede på en hjemmeside og fået den lagt ud. Så jeg hører hvad i mener om den (opbygning, brugervenlighed og farver)

Urlen er: http://rrm.webpunkt.dk/

Hilsen rrm.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
21. januar 2002 - 23:00 #1
Farverne skal ændres.
Det ser ikke særligt Prof. Ud.

Få lidt mere stil
Eller smid noget Sejt grafik Ind
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 23:02 #2
eller bare en anden font. Times New Roman sucks...
Avatar billede kwo Nybegynder
21. januar 2002 - 23:07 #3
Udmærket idé i menuen med beskrivelse ved mouse-over, men så skal favrer og udseende passe sammen. De gør de slet ikke her.

Og som nævnt: en anden skrifttype.
Avatar billede dsj Nybegynder
21. januar 2002 - 23:09 #4
Brugervenlighed: God og brugervenlig side! Dog kunne det være rart på forsiden at kunne se, hvad RRM står for, og om det er et personligt site, commercielt eller hvad formålet med den er(lidt bedre forklaret end velkomst).

Opbygning: udemærket, enkelt og klassisk med menu i venstre side, desuden det mest logiske at bruge synes jeg. Rart at se du bruger lidt mere kode end hvad normalt er, det virker lidt smartere og prof. Det kunne MÅSKE være rart at kunne se punkterne under \"Forside\" i menuen under andre sider også (forslag)

Farver: udemærkede og diskrete/anonyme farver = en lille bitte smule kedeligt. Det er sparsomt med grafiske effekter. Det kunne være inspirerende med mere grafik. Ikke nødvendigvis meget, men lidt andet end bare baggrundsfarver. Ellers nice pop-ups (eller hvad det hedder) ved markør over menupunkter.

Du kan hvis du har lyst se et site jeg selv står for www.g-a-f.dk - det er dog under ombygning og er om en måneds tid oppe, med helt anderledes og mere moderne grafik. (Jeg er bare ikke så god til det med mere avanceret kode ;-)).

Ellers god ide til dit site :-)
Avatar billede sporado Nybegynder
22. januar 2002 - 12:57 #5
Designet er måske lidt vel anonymt. Der er unægtelig lagt mere vægt på funktion end æstetik. Tilgengæld er det nemt at finde rundt.

God ide (=brugervenligt)at have nyhederne fremhævet ude t.h. på forsiden. (Er det f'øvrigt ikke lidt selvmodsigende at tale om et 'NyhedsARKIV'? Bare en tanke)

Vedr. Menu'en:
- Punktet 'personalisering' er noget kryptisk. Ideen er god nok, men måske det skulle hedde noget andet?

- Punktet 'Admin Login' bør forklares: hvorfor vil jeg gerne logges ind her ? (eller hvorfor kan jeg ikke logge på?)

- Punktet 'kodestumper' Hvorfor ikke blot kalde det 'koder'?! Når du nu HAR styr på koderne, er der ingen grund til at vælge en overskrift, der signalerer klamphuggeri, vel..

Enig med DSJ: der skal arbejdes med den første side. En overskrift som 'velkommen' er jævnt hen intetsigende. Jeg forventer da at være velkommen ;-)

Drop afsnittet (på forsiden) om browser. Hvis tingene ikke virker i den browser jeg har nu, skal du ikke forvente, at jeg installerer en anden for at få dit site til at se bedre ud på min skærm.

Tilgengæld vil jeg gerne - på forsiden - vide:
- hvad RMM står for (jeg antager det har noget med Rune Madsen at gøre..)
- hvad RMM vil 'sælge' mig (eller om alt er gratis)
- hvem der er (primær) målgruppe

Forslag:Brug samme font i brødtext som i mouse-over - d.v.s. en sans-serif som f.ex. Verdana
Avatar billede sabrina* Nybegynder
22. januar 2002 - 14:58 #6
Synes at jeg kan give de andre lidt ret i at siden mangler noget fed grafik muligvis lidt ændringer i farverne, men jeg vil da meget gerne prøve at sætte lidt farvekombinationer eller billedsammensætninger op i et layout for dig så det er nemmer at vudere om det kunne gøre tingene bedre.

Derudover er sitet MEGET brugervenligt og ligetil at finde rundt i, opbygningen af sitet er også ret flot lavet, set ud fra 'kilden bag sitet'
Meeeeeeeeen farver og baggrund osv. kunne godt bruge en lille kærlig hånd SSSSS ;-)
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. januar 2002 - 17:47 #7
Jeg ser siden med IE 6.0 i 1024*7??.....

Startsiden:
Hvorfor hedder det "Hovedmenu" ????????
Menuen kan godtbære en større skrifttype uden at det ødelægger noget.
Hvis du mindsker de mellemrum der er under "nyheder" og "scripts" kan du være heldig at fjerne scrollbaren... Samt at rykke dine beviser tilsvarende op.
Den gule farve på menuen passer ikke helt ind i den hvide hovedside.... enten skal farverne laves om eller de skal "fades" ind i hinanden.
Du har en overvejende hvid/grå opsætning... passer ikke helt sammen med din menufarver...
Nederst på siden står der :"Sidst opdateret den: 07/01-2002, copyright: Rune Madsen"..... stort bifald til dig.... Det er herligt når Admin har tænkt på langsomme computere, og lagt egen mailfunktion på sitet... STOR ros der. :)

Nyheder:
Ikke noget andet end tidl. nævnte farver....

Personalisere siden:
Hmm.... har jeg ikke set på den måde før... Et ok initiativ som har brug for lidt udbygning som kun kan laves efter nogen tid med brugere på... :)

Sitemap:
Lidt "tamt" at se på.... men ellers en rigtig god tin at have.. (kan nævne flere der ikke har, men kunne bruge)

Admin login:
Det link bør du rykke et andet sted hen hvor det ikke er påfaldende... det er kun Admin der kan bruge det, derfor bør vi andre ikke se på det :)

Programmer:
Svær at definere... men igen... det med farverne..

Download:
Den grønne kasse..... lav den grå med lidt nuance forskelle... det ville hjælpe gevaldigt.
Oplysninger om en evt. fil er helt ok.... dog bør evt. hardwarekrav rykkes op i boxen sammen med det andet.

Links:
Den grønne farve der.......
"beskrivelse" ser lidt underlig ud.... beskrivelsen passer ikke med "Beskrivelse" /(tekst justeringen)... Det giver et lidt skævt billede...
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. januar 2002 - 21:46 #8
Takker for point :)

Håber du kan bruge det konstruktivt :)
Avatar billede rrm Nybegynder
24. januar 2002 - 16:48 #9
Det meste kan jeg bruge, blot at ikke regner med at tilføje flere billeder. Og hvad er der så galt med hoved-menu????

Men ellers tak for svarene....
Avatar billede kwo Nybegynder
24. januar 2002 - 18:47 #10
Betegnelsen "hoved-menu" kræver vel at der er nogle andre under-menuer.