Avatar billede engberg2 Nybegynder
21. januar 2002 - 21:07 Der er 1 kommentar

Kan pludselig ikke åbne et billede \'for reading\'..

Hejsa

Pludselig vil http://nuttet.pox.dk ikke du\'.

Der hvor der er en lille sort prik, skulle der have været et billede - jeg ved ikke hvorfor den pludselig ikke vil åbne billeder... De første 10 linier af prep.php3 ser således ud:

<?
define(\"SQL_SERVER\", \"localhost\");
define(\"SQL_UID\", \"engberg\");
define(\"SQL_PWD\", \"password\");
define(\"SQL_DB\", \"engberg\");

$g_id = 0;

function ImageSize($pic, $HvorStor) {
        $size = GetImageSize($pic);

...og det syntes jeg da ikke ser forkert ud... eller hvad???
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. januar 2002 - 22:51 #1
Hej engberg
Jeg får følgende fejl på nuttet.pox.dk:

Warning: getimagesize: Unable to open \'http://engberg.webpunkt.dk/nuttet/user/img/mis.jpg\' for reading. in /www/docs/users/engberg/nuttet/prep.php3 on line 10

Da jeg selv checkede url\'en kunne jeg fint hente billedet der blev refereret til...

Et par gæt til mulige fejlkilder:
1. Kan det være noget galt med filrettighederne, hvis billedet er uploadet?
2. Hvis du bruger en url som reference, kan du måske prøve med en filreference i stedet.
3. Kan der evt. være noget galt med anførselstegn i variablen $pic ?

Prøv evt. at hente size-info på et bestemt billede udenfor funktionen og se om dette fungerer...

Ellers faktisk ikke nogen ideer...

/Tipsen